ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המעלית שתוביל אתכם לקבר תת קרקעי בירושלים

תכנון מערות הקבורה יוצא לדרך, ומעלית מתאימה שתוביל את האבלים למעבה האדמה - כבר תוכננה; כל הפרטים

הלויה בהר המנוחות, צילום: הדס פרוש, פלאש90
הלויה בהר המנוחות, צילום: הדס פרוש, פלאש90

מנהרות הקבורה של ירושלים הופכות למציאות, והגישה לקברים התת־קרקעיים תהיה בעזרת מעליות עם חמש כניסות מרכזיות - ארבע מתוכן יהיו היקפיות מכל צד, ואילו הכניסה החמישית תהיה ממרכז הר המנוחות באמצעות פיר אנכי.

על פי הדיווח ב'ידיעות ירושלים' בסוף השבוע, את התוכניות הכין האדריכל צפריר גנני ממשרד "פלג אדריכלים", ולצורך התמקצעות בנושא המִנהור גויס מהנדס מנהרות מיוחד שיעניק ליווי מקצועי לכל המיזם.

בשנים האחרונות, לנוכח מצוקת הקרקעות לקבורה, התפתח נושא הקבורה במבנים רב־קומתיים כדי לנצל טוב יותר את שטחי הקבורה המצומצמים. הקמת מבנים העלתה מאוד את עלויות הקבורה, ובחיפוש שיטות ודרכים להוזלתן עלה הרעיון של קבורה תת־קרקעית.

מבדיקות של היתכנות כלכלית שערכה החברה קדישא "קהילת ירושלים", עלה כי יש מקום ליישם כיום את הקבורה במנהרות לנוכח הפער בעלויות בין הקבורה במבנה רב־קומתי לבין הקבורה במנהרה.

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, שמקדם את המיזם, אמר השבוע כי הוא מאמין שהפרויקט קריטי להמשך פיתוח העיר: "המצוקה של שטחים עבור קברים מורכבת במיוחד, ומערכת התכנון בעירייה עוסקת בכך לא מעט. אין ספק כי יש חשיבות עליונה לקידום של פתרונות למצוקת הקברים בעיר, והפתרון של המִנהור עונה על לא מעט קריטריונים, תוך הקפדה על כבוד הנפטר וגם בהתאם להלכה".
הר המנוחות תת קרקעי מאיר תורגמן חברא קדישא קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד