כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"עדיף פרשן חרדי מפרשן לענייני חרדים"

בביקורת טלוויזיה נוקבת באתר 'הארץ', מוסבר מדוע עדיפה הופעתו של עורך 'בחדרי' מני גירא על פני זו של הפרשן לענייני חרדים

"עדיף פרשן חרדי מפרשן לענייני חרדים"

במאמר ביקורת טלוויזיה שהתפרסם בעיתון ובאתר 'הארץ', כתבה היום (ב) שני ליטמן כי יש בעיניה עדיפות לפרשן חרדי של ממש מאשר כזה "לענייני חרדים".

בפתח דבריה ציינה ליטמן כי "באירועים כמו משבר הרכבת הנוכחי, שבו לכאורה נחשף שוב הפער הבלתי ניתן לגישור בין חרדים לחילונים בישראל, נדמה שלצד הסיקור השוטף והזעזוע הרגיל מניסיונות הכפייה הדתית, התקשורת גם קצת שמחה על ההזדמנות לדיון שיכול להיות, אולי, פילוסופי יותר מהממוצע. במצבים כאלה מוזעקות לאולפן דמויות כמו הפרשן לענייני חרדים אבישי בן חיים... בן חיים אכן הובא לאולפנו של ירון לונדון, וניסה לספק את הזווית המרחיבה הזאת על הסיפור, אך לשווא. אפילו שם, בתוכנית שמתאמצת לחפש זוויות אינטלקטואליות, אי אפשר היה להתעלם מהעובדה שהפעם מדובר אך ורק באינטרסים פוליטיים מהסוג הנמוך ביותר, שגם תלמידי חכמים לא ימצאו בהם כל שגב".

וממה היא נהנתה?

"מי שדווקא העמידו את הדברים על דיוקם הארצי היו העיתונאים החרדים" כותבת מבקרת הטלוויזיה, "כוכבים עולים בשמי התקשורת החילונית (כבר די הרבה זמן בעצם). רפי רשף ראיין את עורך בחדרי חרדים, מני גירא שוורץ, שמיסמר את האירועים על רצף כרונולוגי כמו חוקר משטרה חרוץ. שוורץ יודע בדיוק מה החילונים חושבים על החרדים, או חושבים שהם יודעים על החרדים. אצלו אין שום הסברים רוחניים נעלים או מתפלפלים, אין ניים דרופינג של רבנים. הוא הסביר לאט כדי שכולם יבינו את הגרסה החרדית הרשמית: יש הבדל בין עבודות שנעשו ככורח וכאילוץ לבין המצב שנוצר לאחרונה, שבו השבת הופכת להיות ה"פתרון הקל".

"כך מיישבים בין מה שנדמה שקרה עד כה בלי שאף אחד דיבר עליו, לבין העובדה שההתנהלות השגרתית הזאת מכובסת לפתע בראש חוצות ויוצרת משבר. העיתונאים החרדים נפגשו עם נתניהו,כמו כל האחרים, ודיברו על העבודות בשבת. וברגע שהסיפור יצא, צריך היה להגן על תדמיתן של הסיעות החרדיות. אינטרסים פוליטיים ותקשורתיים מעורבבים זה בזה, שום דבר יותר מדי "פנסי", כמו שאומרים באנגלית. רשף אמנם ניסה לחלץ משוורץ בעד מי הוא, כץ או נתניהו, אבל שוורץ לא עובד אצלם, אז הוא האשים את שניהם במשבר. את הפרצוף הסולד של רביב דרוקר כשהסתיים הריאיון אי אפשר היה לפספס".

צפו בדבריו של עורך בחדרי חרדים אצל רפי רשף
,
מני גירא בחדרי חרדים רפי רשף ערוץ 10 הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד