י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אפילו לא עכבר: לא אפליה ולא ספרדיות

פרשת אפליית הבנות ברכסים שהתפרסמה הבוקר ברשת ב', מתבררת כספין: מדובר בבת אחת בלבד, שנדחתה דווקא על ידי בית הספר הספרדי ואביה הבטיח ש"ישמעו ממנו"

רכסים. צילום: פלאש 90
רכסים. צילום: פלאש 90

פרשת רכסים: הבוקר (ב) במהלך תוכניתה של קרן נויבך ברשת ב', נטען כי שמונה בנות ספרדיות לא שובצו לשנת הלימושים הקרובה ברכסים וכי בנות ספרדיות מתקשות להתקבל ללימודים בבית הספר המקומי, הדיווח הובא גם ב'בחדרי חרדים'.

אלא שמתברר כי האב שעלה לשידור אצל נויבך, הציג רק צד אחד של המטבע, ולטענת המועצה המקומית והעומד בראשה יצחק רייך, מדובר בשקר וכזב.

ראשית, טוענים במועצה כי מר חיאק, שעלה לשידור הבוקר, בחר לכתחילה לרשום את בתו לבית הספר 'אהל שרה', בי"ס ששייך לקהילה הספרדית ברכסים. כך שגם אם נניח שבית הספר לא קיבל את ביתו של מר חייק, זה בוודאי לא על רקע עדתי. עוד הם מציינים, כי הגב' חיאק אמרה למנהלת מח' החינוך, שהם לא משלימים את הרישום בבית יעקב האשכנזי כיוון שהם מעדיפים את בית הספר הספרדי.

האם הסבירה שהם מעדיפים את בית הספר הספרדי "כיוון ששם יש אווירה יותר ביתית וחמה וגם נשמח שתלמד עם שאר בנות הדודות" (ציטוט ממכתבה למחלקת החינוך מיום 23.3.2016). לפי המועצה, רק משלא קיבלו את בתו לבית הספר הספרדי, הפך האב את הפרשה לאפליית ספרדים כלפי בית הספר האשכנזי.

יתר על כן, מאשים ראש המועצה, כי האב יודע למעלה מחודשיים שבתו לא התקבלה לבית הספר הספרדי, ולא פנה לוועדת ערר במשרד החינוך. מר חיאק מלין שרק כעת עורכים ועדת ערר, אלא שרייך מספר כי "כששאלתי אותו מדוע לא פנה לוועדת ערר, השיב לי שהוא לא מתכוון לפנות לוועדת ערר. ניסיתי לשכנע אותו שרק באמצעות ועדת ערר שתקבל את טיעוניו, יוכל להכניס את בתו לבית הספר שביקש, היות שכולם כפופים להחלטות ועדת הערר. אך הוא השיב לי ש'הוא יפעל בדרכים שלו'".

בבדיקה שערכו במועצה המקומית רכסים מול משרד החינוך התברר, שלמרות שהאב אמר שהוא לא ניגש לוועדת ערר, הוא הגיש ב- 5/8/2016 ערעור ישירות למשרד החינוך.

במועצה מדגישים כי אין ברכסים בנות שיושבות בבית, מלבד בתו של מר חיאק שעלה לשידור בתכניתה של קרן נויבך. טענותיו שכל בת ספרדייה עוברת מסלול ייסורים בדרך לקבלתה בבתי הספר - הנן שקר מוחלט, ומובאות על ידי אב שהודיע לראש המועצה שממילא הוא ומשפחתו עוזבים בסוף החודש לחו"ל אבל כדבריו: "אגרום לכם בלגן ואתם תשמעו ממני".

מהאב נמסר בתגובה: "ראשית ענין המספר, הבת שלי היא לא היחידה. בקול ברמה פנה ישראל אביזמיל ששתי בנותיו בבית. שתי בנות מכיתה ט' כבר שנה בבית... כך שאנחנו יותר קרובים לשמונה מאשר לאחת. מר חיאק רשם את ביתו לבית יעקב רכסים בלבד. ולא לאהל שרה הספרדי. האב מחזיק במכתב דחיה מבית יעקב. וכי המכתב נפל מהשמים?"
רכסים ספרדיות אפליה בנות אוהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד