י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מירוץ נגד השעון: אבד הקשר עם הלכודים • צפו בתיעוד הדרמטי

קריסת החניון בתל אביב: ככל שחולפות השעות הולך וגובר החשש לנעדרים הלכודים בתוך ההריסות. בשעות הערב אבד הקשר עם שני לכודים • תיעוד דרמטי מתוך ההריסות: כוחות החילוץ מחלצים את אחד הלכודים בחיים • צפו

מירוץ נגד השעון: אבד הקשר עם הלכודים • צפו בתיעוד הדרמטי
כב"ה

קריסת החניון בתל אביב: ככל שחולפות השעות הולך וגובר החשש לחמשת הנעדרים הלכודים בתוך ההריסות. כוחות החילוץ עובדים עדיין במרץ בזירת הקריסה, אך בשעות הערב (שני) אבד הקשר עם שני לכודים שהיו בקשר בשעות האחרונות עם המחלצים.

הליך החילוץ מורכב מאוד מאחר ובמקום ישנה כמות גדולה של חול, מה שמקשה על החילוץ ומונע חמצן מהלכודים. המחלצים משתמשים בין היתר בכלבים מיוחדים לזיהוי הלכודים.

בתוך כך, בשעות האחרונות הופץ תיעוד דרמטי מתוך ההריסות, בו מתועדים כוחות החילוץ כאשר הם מחלצים את אחד הלכודים בחיים.

(חילוץ אחד הלכודים. צילום: ניסים אבו חצירה מהיחידה המרכזית בכבאות והצלה)


מוקדם יותר היום נקבע מותם של שני בני אדם באירוע. למעלה מ-20 בני אדם נפצעו בקריסה, רובם באורח קל בלבד. מרבית הפצועים כבר שוחררו מבתי החולים.

במהלך היום עלו טענות קשות נגד חברת "דניה סיבוס" האחראית על הפרויקט. כנגד החברה נטען כי במספר פרויקטים היא פעלה באופן לא בטיחותי, כאשר שלושה מנהלים בחברה נחקרו בשנים האחרונות בנושא.

(כוחות החילוץ בפעולה. צילום: דו"צ)


על פי עדויות העובדים במקום, כבר בשעות הבוקר הם הרגישו שהמבנה רועד. לדבריהם, במקום פעל טרקטור קטן שעבד במקום ובכל פעם שהוא עבר על ידם הם הרגישו את רעידות. "לא עברה שעה והמבנה כולו קרס" סיפר אחד העובדים.

למרות הכל, כוחות החילוץ לא מרימים ידיים וממשיכים לפעול במרץ בניסיון לאתר את הלכודים. עם רדת הערב, ואיבוד הקשר עם שני הלכודים, הפך החילוץ למירוץ נגד השעון בניסיון לאתר את הלכודים בין החיים.

מצה"ל נמסר הערב: "עם קריסת החניון הסמוך לבית החולים "אסותא" ברמת החייל הבוקר והיוודע ממדי האירוע נערך צה"ל בהובלת פיקוד העורף לפעולה עצימה במאמצי ההצלה והחילוץ של הלכודים באתר ההרס.  
 
"כ-500 קצינים וחיילים מחטיבת החילוץ וההדרכה, מיחידת החילוץ הארצית וצוות מיחידת "עוקץ" בשיתוף עם גורמי ההצלה האזרחיים פועלים לחילוץ והענקת טיפול רפואי ללכודים והנפגעים באירוע החל משעות הבוקר. הכוחות השתמשו במגוון גדול של כלי עבודה מתקדמים הכוללים ציוד חילוץ, רפואי ולוגיסטי. עד כה הכוחות איתרו וחילצו 5 לכודים מתוך ההריסות. כמו כן נמשכות פעולות הכוחות לסריקות לאיתור לכודים נוספים. הכוחות פועלים כעת לחילוץ 5 לכודים נוספים.

"כוחות פיקוד העורף העניקו טיפול רפואי ראשוני ל- 24 מהלכודים שחולצו. הנפגעים פונו לקבלת המשך טיפול רפואי בבתי החולים. הכוחות ממשיכים כעת במאמץ החילוץ וערוכים להמשך הפעילות לאורך הלילה וכל זמן שיידרש להצלת חיי אדם".
קריסה קריסת חניון לכודים חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד