י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

עצומה בבריטניה: לא לאפשר כניסה לרב יוסף מזרחי

ביממה האחרונה הופצה עצומה בבריטניה הקוראת לשלטונות שלא לאפשר את כניסתו של הרב יוסף מזרחי למדינה. דובר משרד הפנים הבריטי: "מצפים שהנכנסים למדינה יכבדו את הערכים שלנו". הרב מזרחי ל"בחדרי": "מדובר בשמאלנים רפורמים"

הרב יוסף מזרחי
הרב יוסף מזרחי צילום: צילום מסך

שבועיים לפני מועד ביקורו המתוכנן של המרצה השנוי במחלוקת, הרב יוסף מזרחי, בבריטניה, חלקים בקהילה היהודית הבריטית מנסים למנוע את כניסתו למדינה.

ביממה האחרונה הופצה עצומה הקוראת לשלטונות להחרים את כניסתו לבריטניה. העצומה צברה עד כה כ-440 חתימות בלבד. ג'רמי נוימרק, הנשיא לשעבר של "הג'ואיש לידרשיפ קונסול", אמר כי "המטיף לשנאה הזה צריך להישאר מחוץ לבריטניה". אחרים אמרו כי "אסור לספק חמצן לשנאה".

אתר הגו'איש ניוז אונליין, ציטט מתוך וידיאו שבו נראה הרב מזרחי מרצה בפני ילדים ואומר להם כי "הילדים החולים חיים רק 40 שנה כי השם נותן להם מידה כנגד מידה. אתם דברתם לשון הרע בחיים הקודמים שלכם, עכשיו תחיו ארבעים שנה מבלי שתוכלו לדבר מילה".

עוד צוטט הרב כאומר שהאשכנזים נענשו בשואה בגלל שלמדו בקולג'. עוד נטען כי האדמו"ר מנובמינסק, נשיא מועצת גדולי התורה של אמריקה, אמר על הרב מזרחי שההצהרות שלו על השואה הן מעליבות ופוגעות מאוד.

הרב יוסף מזרחי, מחזיר בתשובה שהפך בשנים האחרונות לפופולארי מאוד ברשתות החברתיות, מתגורר בארה"ב. לאחרונה עלה לכותרות כשטען כי הדעה הרווחת שבשואה נרצחו 6 מיליון יהודים אינה נכונה וכי בשואה נרצחו הרבה פחות.

הצהרותיו של הרב בנושא עוררו כעס ותדהמה עולמיים. ניסיונותיו להסביר את התיזה שלו לא רק שלא הועילו אלא איימו לחסל את הקריירה שלו בארה"ב. מה שהכעיס הפעם את הציבור הייתה הצהרה של הרב לפיה ילדים שנולדו עם דאון סינדרום (מונגלואידים) או אוטיסטים, הם אנשים שהתגלגלו שוב לעולם בגלל חטאים שחטאו בגלגול הקודם, וכי ילדים עיוורים הם אנשים שבחייהם הקודמים צפו בדברים אסורים.

דובר משרד הפנים בבריטניה אמר בתגובה כי "אנחנו לא מגיבים בנושאים הנוגעים לאנשים פרטיים". עם זאת הוא הוסיף ואמר כי "להגיע לבריטניה זו פריבילגיה ואנו מצפים שאלו שמגיעים לבריטניה יכבדו את הערכים שלנו".

הרב יוסף מזרחי מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "מדובר בשמאלנים רפורמים שכל פעם שאני נוסע לשם אותו סיפור שהם נגדי, אבל זה לא ירתיע אותי. אני אמשיך להפיץ תורה ברבים".

לדברי הרב, "בפעם הקודמת שהייתי שם נתתי כ-10 הרצאות שכולם היו מלאות עד אפס מקום. באנגליה יש לי עשרות אלפי מאזינים ותלמידים. קומץ של כמה שונאי דת לא מזיז לי. הם נובחים עוד לפני שסגרתי תאריך לנסוע לשם. היו רק דיבורים והם קפצו, אבל זה לא ירתיע אותי".

סייע בהכנת הידיעה: איציק מן
הרב יוסף מזרחי בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד