ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נמצאה נוסחת הפלא? חיים כץ שלל את היתרי עבודות הרכבת בשבת

על רקע הדרישה החרדית שלא ייעשו כלל עבודות ברכבת ישראל במהלך השבת, שר העבודה חיים כץ החליט להסדיר מחדש את היתרי העבודות בשבת, במה שמסתמן כניסיון לפתור את המשבר ולאפשר לשר התחבורה לרדת מהעץ עליו טיפס • כל הפרטים

שר העבודה חיים כץ (Alex Kolomoisky/POOL)
שר העבודה חיים כץ (Alex Kolomoisky/POOL)

נמצאה נוסחת הפלא? על רקע הדרישה החרדית שלא ייעשו כלל עבודות ברכבת ישראל במהלך השבת, שר העבודה חיים כץ החליט היום (שני) להסדיר מחדש את היתרי העבודות בשבת, במה שמסתמן כניסיון לפתור את המשבר ולאפשר לשר התחבורה ישראל כץ לרדת מהעץ עליו טיפס ולהרגיע את הנציגות החרדית. כך דווח לראשונה ב"ערוץ 10".

על פי הדיווח, השר חיים כץ החליט לבטל את היתרי העבודה הקבועים לרכבת. לטענת כץ, בכך יחזיר את הנושא לדרג המקצועי ויפקיע את סוגיית ההיתרים מהדרג הפוליטי.

עוד דווח כי כץ מתכנן לקיים פגישה שבועית בכל תחילת שבוע, על מנת לבדוק באופן פרטני את העבודות הנדרשות, ושם יחליטו מה הכרחי לבצע בשבת, כאשר כבר מחר צפוי דיון במשרד העבודה בנוכחות נציגי רכבת ישראל ומשרד התחבורה, בה יוצגו העבודות לשבת הקרובה.

על פי תכניתו של כץ, לא יונפקו אישורי עבודה בשבת מראש לתקופות ממושכות והגורם הבלעדי שיחליט בנושא הוא כץ עצמו.

המהלך של כץ ייתכן ויביא לסיום המשבר בין שר התחבורה לנציגים החרדים. כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין אפשרות להמשיך את העבודות ברכבת בשבת, ובמידה והדבר יימשך הוא ייאלץ לפרוש מהממשלה.

האיום של ליצמן הוביל להחלטה של נתניהו כמה דקות לפני כניסת השבת האחרונה שהורה לעצור את העבודות, מה שהוביל לאחר מכן להשבתת חלק מתנועת הרכבות במוצאי שבת ויום ראשון.

בישיבת הממשלה גלגל ראש הממשלה את הכדור למגרש של שר התחבורה והצהיר כי על השרים לפתור בעיות ולא לייצר אותן. כעת, עם המהלך של שר העבודה ייתכן והדבר יביא להרגעת הרוחות כאשר כל עבודה תיבחן לגופה ויוחלט לגביה באופן ספציפי.
חיים כץ חילולי שבת רכבת ישראל ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד