כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשת צוהר: הרב ישעיהו סמוטני הוחזר למועצה הדתית

בימים האחרונים חתמה הפרקליטות עם הרב ישעיהו סמוטני, לשעבר ראש מחלקת נישואין במועצה הדתית בחיפה, על הסדר טיעון, זאת לאחר שהואשם ברישום כוזב במסמכים והתנכלות לנרשמים לנישואין בארגון 'צוהר'

הרב ישעיהו סמוטני (צילומסך)
הרב ישעיהו סמוטני (צילומסך)

בימים האחרונים חתמה הפרקליטות עם הרב ישעיהו סמוטני, לשעבר ראש מחלקת נישואין במועצה הדתית בחיפה, על הסדר טיעון, זאת לאחר שהואשם ברישום כוזב במסמכים והתנכלות לנרשמים לנישואין בארגון 'צוהר'.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במסגרת הסדר הטיעון, הרב סמוטני הודה על שהתנכל לזוגות שנרשמו לנישואין דרך ארגון צוהר. הרב סמוטני ייאלץ לשלם קנס בסך 5 אלף שקל.

בעקבות הסדר הטיעון הרב סמוטני יחזור לעבודתו במחלקת הנישואין במועצה הדתית בחיפה, אך לא כראש המחלקה אלא כעובד מן המניין.

כזכור, לפני כחמישה חודשים פורסם תחקיר ב"חדשות 2" בו נחשפה הפרשה. בתחקיר נטען כי במסמכי נישואים של יותר ממאה זוגות באזור חיפה זויפו פרטים שונים על ידי מחלקת המועצה דתית בעיר. הסיבה, על פי הנטען, היא מאחר ואותם זוגות בחרו להירשם דרך ארגון 'צוהר'.

בעקבות פרסום התחקיר נפתחה חקירת משטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. במסגרת החקירה נחקרו כמה מעובדי המועצה הדתית בחיפה, וכן תושאלו גם בכירים במשרד לשירותי דת. על פי החשד, עובד המועצה ניהל רישום כוזב של נישואין וגירושין, מה שגרם למאות פונים להיתקל בפרטים שגויים, כפל רישום וטעויות נוספות.

עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל משרד הדתות, ציין כשנחשפה הפרשה: "מבחינתנו הדבר מבטא מגמה לטפל בבעיות חריגות שמוציאות את דיבת שרותי הדת בישראל באופן לקוי ופוגמות בעשייה המבורכת שנעשית בעצם ימים אלה בנושאים רבים ומגוונים".

סניגוריו של סמוטני, עורכי הדין יוגב נרקיס, אורון שוורץ ורותם ניר מסרו בתגובה: "לאחר שהתקיים הליך שימוע התברר לפרקליטות המדינה היטב כי למר סמוטני לא היה כל חלק בקשר עם הרישומים הכוזבים בעניינם של נרשמי צוהר. כל חטאו בפרשה היה שלא בירר עד תום את מעשיו הפסולים של עובד במחלקתו לאחר שהתברר הכשל. לפיכך, הוחלט להימנע מהגשת כתב אישום כנגד מר סמוטני, הוא שב לעבודתו ועניינו יתברר על דרך משמעתית".
הרב ישעיהו סמוטני צוהר מועצה דתית חיפה רישום כוזב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד