ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר חשיפת התרמית ב'בחדרי' • הרב דניאל עשור מודה: המלך' איו נוצרי

לפני מספר חודשים פרץ לחיינו "המלך איו" - תושב זר שטען כי הוא משמש כמלך באפריקה וכי הוא יהודי מהשבטים האבודים. תחקיר "בחדרי חרדים" חשף כי המלך אינו יהודי, אך הרב דניאל עשור הכחיש זאת. כעת מודה הרב: המלך אכן נוצרי • האזינו

"המלך איו" עם הרב דניאל עשור
"המלך איו" עם הרב דניאל עשור

לפני מספר חודשים פרץ לחיינו "המלך איו" - תושב זר שטען כי הוא משמש כמלך על מספר שבטים באפריקה וכי הוא יהודי המשתייך לשבטים האבודים. הסיפור, שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", הביא לתהודה גדולה בקרב המגזר החרדי והרב עשור אף הביא את "המלך היהודי" אל הגר"ח קנייבסקי.

תחקיר "בחדרי חרדים" שפורסם לפני מספר חודשים חשף כי המלך אינו יהודי, אך הרב דניאל עשור הכחיש זאת, עמד על כך שהמלך הינו יהודי וכי התחקיר שקרי. בנוסף, הרב והמלך המשיכו להגיע ולהופיע בבתיהם של גדולי ישראל ואף נפגשו עם שרים ואישי ציבור. אלא שכעת מודה גם הרב כי המלך אכן נוצרי.



בראיון ל"קו הסקופים", בו ניסה הרב לתקן את שעשה, אמר הרב עשור: "היום דרכנו נפרדו. כשהוא הגיע אליי הוא טען שהוא נוצרי אך הוא משתייך לשבטים האבודים. אני הבאתי אותו לגדולי ישראל ואמרתי שהם יחליטו האם לגייר אותם. קיבלתי את ברכתם של גדולי ישראל לגייר אותם.

"הוא היה אצלי בבית במשך חודשיים. אני יכול לעזור לו רק כאשר הוא עושה את מה שאני אומר. עם הזמן, נוכחתי לדעת שהוא מסמס גם בשבת. ראיתי שהוא משתתף בטקסים שונים - נוצריים או כישופים. זה לא הולך עם יהדות. אי אפשר להמשיך לעבוד איתו כשהוא לא נפגש עם הרב שהצמדתי לו".

הרב עשור, המכיר לעומק את הדת המוסלמית והנוצרית ואף ערך "דיבייטים" רבים עם כמרים ומנהיגי דת מוסלמים, הוסיף, "אי אפשר לעבוד איתו כשהוא טוען שהוא מלך המשיח. יש שתי נשים שמאמינות שהוא המשיח. זה קרה רק לאחרונה, בחודש האחרון. הוא התקשר אליי ואמר לי 'השם אמר לי'. פתאום אני שומע מהמזכירה שהיא אומרת 'השם אמר למלך'".

("המלך איו" מניח תפילין)


הרב עשור הסביר על הפגישה עם הגר"ח קנייבסקי, שבירך בשם ומלכות על המלך: "לאחרונה דיברתי עם בן של מלך מאפריקה, גר שמתגורר בארץ, שאמר לי שאבא שלו אמר לו שהוא מעולם לא שמע על המלך איו, שטוען שהוא 'מלך מלכי אפריקה'. מתברר שזה כנראה לא נכון. הוא רימה את גדולי ישראל. כשנכנסתי לרב קנייבסקי באתי לקבל ברכה לגייר אותו. אני אמרתי לברך ללא שם ומלכות. הוא הציג לרב קנייבסקי פספורט, שהיום אני מבין שהוא בכלל פג תוקף. עכשיו אני מגלה שהמסמכים שלו לא נראים אמיתיים בכלל".

הרב עשור הבהיר כי "צריך לדעת שאכן יש שבטים באפריקה. גילינו חלק מהשבטים. אבל איתו אין לנו מה לעשות. הוא מתנהג כמו שרלטן אמיתי. כל מי שהוא נפגש איתו הוא מבקש ממנו כסף. ביקש מאנשים עשרות אלפי דולרים, אבל הוא לא קיבל.

"המלך איו" עם דוד אזולאיצילום: "המלך איו" עם דוד אזולאי
"המלך איו" עם דוד אזולאי

"ראיתי שהוא לא מתנהל בצורה ישרה. הוא ניסה להביא מלכים - מוסלמים ונוצריים, ואמרתי שלא טוב להביא אותם. הוא הפסיק לקבל הוראות אלא התחיל להכתיב הוראות. הוא אמר 'זה לא מה שהשם אמר לי'".

הרב עשור הוסיף וסיפר: "לאחרונה שמעתי שהוא ביקש מהמזכירות לאסוף תכשיטים בשביל טקס המלכה שלו יחד עם מלכים נוספים. האיש הזה הזוי לגמרי. הוא רצה להמליך את עצמו, לא לקבל עול מלכות שמיים. הוא כנראה חבר ב"בונים החופשיים" ו"מסדר אבירי מלטה". ייתכן שהוא מנסה לייצר דת חדשה. זה היה נראה לי מסוכן לעם ישראל ואני לא אתמוך בזה. זו שרלטנות לשמה.

לסיום אמר הרב עשור: "שתי המזכירות שלו, אחיות חרדיות, מאמינות בלב שלם שהוא המשיח. אני מקווה שנוכל לעצור את זה ולתקן את מה שעשינו".
המלך איו הרב דניאל עשור תרמית תחקיר בחדרי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד