כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קץ המערכה: 'העדה החרדית' הקימה בית חינוך חדש במקום המוסד "שסרח"

לאחר חודשים של חוסר ודאות, ניסיונות פשרה ומחאה שהקיפה את כל קהילות 'העדה החרדית', הוקם מוסד חינוכי חדש במקום בית החינוך לבנות 'חכמת לב' שמנהלו הואשם בנטילת כספים מהמדינה • הגאב"ד השתתף, וחבר הבד"צ נאם בחריפות רבה

קץ המערכה: 'העדה החרדית' הקימה בית חינוך חדש במקום המוסד "שסרח"
שוקי לרר

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על מוסד 'חכמת לב' במאה שערים שלקח תקציבים מהמדינה - אמש (ב') התקבצו גאב"ד העדה החרדית וחברי הבד"ץ יחד עם אדמו"רים ורבנים למעמד יסוד בית חינוך לבנות החדש בירושלים, שינוהל על טהרת הקודש מבלי להנות מתקציבים ממשלתיים.

המוסד החדש צפוי למלא את החלל שנוצר עבור מאות הורי התלמידים, שנותרו ללא מקום לימודים לבנותיהם עקב החלטת מוסד 'חכמת לב' ליטול תקציבים מהמדינה.



כזכור, "חכמת לב" הוקם ע"י הנהלת העדה החרדית לפני כחמש עשרה שנה לאחר שהמוסד "בנות רחל" החל לקבל תקציבים מהמדינה, בהנהלת העדה החרדית מינו אז את ר' אלתר קויפמן למנהל המוסד, ואת רעייתו למנהלת. אולם לפני כארבעה חודשים, התגלה שזה קרוב לארבע שנים שהתלמידות של המוסד רשומות במשרד החינוך על שם עמותות אחרות בשם בית גדליה ופדות רבקה, שדרכם אף שולמו המשכורות של המורות ב"חכמת לב" חודשים רבים. יש להבין כי במקביל מנהל המוסד אף גייס מליונים בקרב נגידי סאטמר בחו"ל, ובקרנות שתומכות במוסדות על טהרת הקודש בלבד.

במשך זמן רב ניסו בהנהלת העדה החרדית להביא את הסכסוך לסיומו, אך כאשר הדיונים לא הניבו פרי, המקרה הובא לראשונה בפני הביד"צ ביום ז' תמוז העעל"ט, והביד"צ בהרכב מלא פסק להחליף מיידית את הנהלת המוסד גשמית ורוחנית.

במעמד הקמת המוסד החדש נאמו הגאב"ד הגרי"ט וייס, הגרי"מ שכטר ממנהיגי חסידות ברסלב, הגרא"י אולמן, הגרי"ד טורצין, הגאון ר' עקיבא וואזנר נכד בעל השבט הלוי זצ"ל, מי שיעמוד בראשות ועד החינוך של המוסד, ורעייתו הרבנית תהיה מנהלת המוסד. את המעמד הנחה מנהל המוסד החדש הרב שלמה במברגר.

במרכז המעמד עמדו דבריו החריפים של הגאון רבי יהושע רוזנברגר חבר הבד"צ, שאמר בתוך דבריו - "ברצוני לומר פסק הלכה, ברחוב מדברים כי הבית דין לא פסקו, בית דין לא אמרו, אין זה נכון, אין לפסק הלכה קשר לכתיבה, אם הבית דין אומרים משהו זוהי פסק הלכה, גמרא היא בסנהדרין וסעיף בחושן משפט, כי באם הבית דין אומרים 'איש פלוני אתה זכאי – איש פלוני אתה חייב' זהו 'פסק הלכה', ואין צורך בכתיבה כלל - אמנם איתא בשו"ע כי באם בעלי הדין מבקשים לכתוב, כותבים כדי שיהא להם ראיה בידם, אך פסק ההלכה אינו תלוי בכתיבה כלל".

"היה כאן פסק הלכה ברור" אמר הרב רוזנברגר, "עליו החליטו רוב חברי הבית דין כי אסור למנהל להמשיך בתפקידו, זה פסק בית דין פשוט, פסק ברור, שידעו ההורים כי כל המוציא בנותיו משם הריהו מקיים פסק בית דין, בתורתינו כתוב 'אחרי רבים להטות' ורוב בית דין פסקו בבירור פסק הלכה זו, ואין בזה שום ספיקות.

"הורה המשאיר צאצאיו במוסד ההוא, ברור שנושא חינוך הטהור אינו נוגע ללבו, לא איכפת לו שמכניסים דעות כוזבות לבנותיו. ברצוני לשאול את אותם ההורים, באם יש למישהו עשר אלף דולר וברצונו להפקיד אותם אצל איש נאמן, האם היה מפקידם אצל מנהל זה? ברור כשמש אצלי כי אף אחד מכל ההורים לא היה מפקיד מעותיו אצל מנהל זה! כמה רמאויות עשה כבר, בכסף אינו סומך עליו, ובבנותיו יסמוך עליו?!?!... בנפשות ישראל יסמוך עליו?!... הוא אשר יחנך בנות ישראל כדבעי?! ברור כשמש כי ההורים שהוציאו צאצאיהם משם, עשו על פי תורה כראוי לעשות".

היום יפתח המוסד החדש את שעריו עם מאתיים ושבעים תלמידות שהוריהם צייתו לפסק הבד"ץ. ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם הגאב"ד וכל חברי הבד"צ הורו להעביר את נכדותיהם למוסד החדש שהוקם, ובכך תמה הסאגה שגרמה למבוכה גדולה בקהילות 'העדה החרדית' במשך זמן רב.

צילומים: שוקי לרר








































































חכמת לב העדה החרדית תקציבים מהמדינה סוף הסאגה טהרת הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד