י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרוג שלישי בחניון; שלושה לכודים ונעדרים

"עובדים עם מספריים, פטיש ודליים, לא נצא עד שנמצא את כולם" אומרים בפיקוד העורף, שיחד עם המשטרה וכיבוי האש פעלו במהלך כל הלילה על מנת לנסות ולאתר לכודים נוספים • "אנו יודעים את מיקומם, אבל זה יכול לקחת שעות. וזה קריטי"

ראש הממשלה נתניהו בזירת האסון, צילום: לע"מ
ראש הממשלה נתניהו בזירת האסון, צילום: לע"מ

אסון החניון: מאות פועלים ומתנדבי הצלה עדיין פועלים הבוקר (ג') לפינוי הריסות "חניון הברזל" שקרס אמש, ולחילוץ הלכודים הנעדרים במתחם הענק. במהלך הלילה חולצה גופה מההריסות ובכך עלה מניין ההרוגים לשלושה. אות חיים הגיע מלכוד נוסף, וכוחות ההצלה עושים הכל בכדי להגיע אליו בעודו בחיים.

כבר משעות הצהריים אמש עמל כוח משולב של פיקוד העורף, כיבוי אש ומשטרה לדאוג לתאורת לילה נאותה על מנת שהעבודות לא ייפסקו לרגע, עד למציאת כל הנעדרים - שלושה במספר. הכוחות הצהירו כי הם "לא עוזבים את המקום עד שיימצא אחרון הלכודים".

על פי הדיווחים מהשטח, האתר כבר מופה על ידי כוחות החילוץ, ויש את המיקום המשוער של הלכודים מהאסון אמש. למרות זאת, מאמצי האיתור והפינוי יכולים להימשך שעות, שיהיו קריטיות לגורלם של הלכודים. "להגיע לכל אחד מהאזורים יכול לקחת לנו שעות", אומר יונתן רז, סגן מפקד מחוז דן של פיקוד העורף. "אבל החלטת פיקוד העורף היא שלא עוזבים. יש לנו יכולת להישאר גם 48 שעות ואנחנו מקווים שנגיע ללכודים בחיים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בלילה הגיע ראש הממשלה נתניהו למקום, לפני נסיעתו המדינית להולנד. נתניהו ביקש לבחון את האתר ולעמוד על מאמצי ההצלה בטרם יעזוב את ישראל.

בשעות הערב, זמן ממושך לאחר האסון ובעקבות הטענות החריפות על שורה של מחדלים מצד חברת "דניה סיבוס" שהקימה את החניון, הגיבו בחברה - "החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה דניה סיבוס ואפריקה ישראל נכסים מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול בנפגעי אירוע חמור זה".

על פי וואלה, החניון כולל ארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר וכולל כ-600 מקומות חנייה. המגרש שעליו נבנה החניון נמצא בבעלות עיריית תל אביב ועד לפני כמה שנים הופעל בו חניון ישן של "אחוזת החוף", שכלל כ-150 מקומות חנייה.

עודכן ב-11:25

צילום עבודות הלילה: פיקוד העורף




















קריסת החניון אסון החניון לכודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד