ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ח"כ גואטה: "קורא למנהלי הסמינרים - אל תקבלו ספרדיות בכלל"

הסיפורים הכואבים על הבנות הספרדיות היושבות בבית, לאחר שלא התקבלו לסמינרים ולבתי הספר, לא עוברים את סף דלתו של הח"כ הנמרץ מש"ס שמצהיר - "מעולם לא עזרתי לספרדיה להתקבל לסמינר אשכנזי" • אז מה הפתרון שהוא מציע?

ח"כ יגאל גואטה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ח"כ יגאל גואטה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בצל פתיחת שנת הלימודים והמראות הכואבים החוזרים על עצמם מידי שנה של עשרות בנות ספרדיות היושבות בבית לאחר שלא התקבלו לסמינרים אליהם שובצו, יוצא חבר הכנסת יגאל גואטה מש"ס בקריאה מפתיעה למנהלים המפלים - "אל תקבלו אף בת ספרדייה. אנחנו נסתדר".

בראיון ל'בחדרי חרדים' אומר גואטה - "מעולם, בכל השנים שפעלתי למען הציבור, לא עזרתי לספרדי או ספרדייה שרוצים להתקבל למוסד לימוד אשכנזי. אני נגד זה ולא מאמין בזה. הפתרון חייב להיות לעזוב את המוסדות שלהם וללמוד במוסדות ספרדים".

לדברי גואטה, הדרך לטפל באפליית הסמינרים היא באותה הצורה שבה טופל הנושא בעולם הישיבות, עם ייסוד מוסדות ספרדיים העומדים בזכות עצמם. "תסתכל על בני ברק, אם לא היינו פועלים להקים סמינרים מעולים משלנו, היינו פותחים את שנת הלימודים עם 200 בנות בבית, לא עם ארבע חמש. אני פונה למנהלי הסמינרים ואומר להם לא לקבל ספרדיות בכלל. אבל בכלל, לא לקחת רק את הטובות. יש לנו מוסדות מעולים, גם ישיבות, אנחנו כבר לא במצב שהיה פעם שצריכים טובות ממישהו".

גואטה, שכיהן במשך שנים במועצת העיר בני ברק מטעם ש"ס, מוסיף ומביא דוגמה - "רק בבני ברק נפתחו בהוראתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני קרוב לשישה סמינרים ספרדיים שמקבלים מהשורה הראשונה של בני התורה - גברא, תהילה, אלקיים, נגר, ועוד היד נטויה. אנשים שוכחים, אבל אלו דברים שלא היו פעם - וזה רק במגמת עלייה".

"המגמה היא להגיע בדיוק לאותה רמה בישיבות. היום בחורי הישיבות הספרדיים הולכים בראש מורם במוסדות ספרדיים, ללא צורך לחזר. רמת החיזור ירדה בישיבות כמעט במאה אחוז, זאת השאיפה אצל הבנות - וברוך השם רואים את זה בשטח".
יגאל גואטה אפליה בסמינרים תנועת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד