י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחרי 12 שנה: פרשת 'הרב המעגן' הסתיימה

במשך 12 שנה סירב רב בצרפת להעביר לאשה גט שקיבל מהבעל, עד שתשלם מאות אלפי יורו • השבוע הסיפור הסתיים בבית הדין בישראל

בית הדין. צילום ארכיון: פלאש 90
בית הדין. צילום ארכיון: פלאש 90 צילום: פלאש 90

סיפור עגום ומוזר כאחד בא השבוע לסיומו, לאחר שרב ודיין בבית הדין הרבני בפריז עיגן אשה במשך 12 שנה בשל בצע כסף.

תחילת הפרשיה לפני 12 שנה, כאשר בני זוג שהתגוררו בצרפת החליטו להתגרש. הבעל סירב לעבור את הליכי הגט בבית הדין הרבני, אבל הסכים להשליש את הגט בידי הרב שלו, במטרה שהרב ימסור לאשה את הגט.

האשה התייצבה לפני הרב ובקשה את הגט שהושלש בידיו, אבל לתדהמתה סירב הרב למסור לה את הגט, ולדבריה, דרש ממנה בתמורה להעברת הגט, סכומי כסף הזויים, ומאחר שמצבה הכלכלי קשה היא לא הצליחה לגייס את הכסף.

רבנים ועסקנים ניסו לדבר עם הבעל ולשכנע אותו לתת שוב גט, אבל הבעל אמר כי הוא אינו קשור לזה, וכי מבחינתו הוא נתן את הגט לרב. מאז חלפו 12 שנה בהן האישה נותרה עגונה, הבעל התחתן והתגרש כבר פעמיים, כאשר מי שחיתן אותו וגירש אותו היה אותו "רב מעגן".

מאידך, הרב טען להגנתו כי מגיע לה להיות עגונה מאחר והיא מוגדרת כ"מויסר" בגלל שהעבירה את הדיון בענייני כספים לידי הערכאות המקומיות, ולכן עליה לפצות את בעלה במאות אלפי יורו, ועד אז היא לא תקבל את הגט.

לפני שנה פנתה האשה העגונה לארגון "יד לאישה" ובקשה את עזרתם. הארגון פנה לבית הדין הרבני בתל אביב וביקש לתת לאשה גט נוסף, למרות שהגט המקורי שנתן הבעל נמצא אצל הרב. עו"ד תמר אודברג שכנעה את הרבנים, והשבוע קיבלה האישה העגונה את הגט המיוחל.
צרפת עגונה גט רב בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד