כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"שני המועמדים הכי לא פופולריים לנשיאות מזה 30 שנה"

המירוץ לבית הלבן: אינספור סקרים פורסמו בימים האחרונים המנסים לנבא את זהות המנצח, או המנצחת, בבחירות בארה"ב. טראמפ סוגר את הפער והחודשיים הקרובים הולכים להיות חמים • "מדובר במועמדים הכי לא פופולריים לנשיאות מזה 30 שנה"

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

הבחירות לנשיאות ארה"ב מתחממות: שישים יום לפני מועד הבחירות - והמטוטלת שהייתה בשבועות האחרונים בצד של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, עוברת לאיטה לצידו של המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ.

מסקרים שנערכו בימים האחרונים בארה"ב עולה כי טראמפ צימצם את הפער באופן משמעותי בינו לבין קלינטון, ויש אף סקרים בהם הוא עובר את קלינטון באחוז או שניים. כך למשל הסקר האחרון של סוכנות הידיעות רויטרס שמראה כי טראמפ מוביל באחוז על פני קלינטון – 40% מול 39%. בנוסף, יותר מ-20% מהנשאלים בסקר זה ציינו כי יעדיפו להצביע למועמד אחר, או לא להצביע כלל.

בסוכנות הידיעות הסבירו את צמצום הפער בין היתר בכך שטראמפ הצליח לשפר את האהדה כלפיו ב-6% בשבועיים האחרונים, לעומת יריבתו הילארי קלינטון שסובלת מירידה באהדה כלפיה. כך, בסקר שערכה סוכנות רויטרס ואשר בדק את נתוני האהדה, עולה כי 57% מהנשאלים רואים את קלינטון באור שלילי, לעומת 54% שרואים את טראמפ באור שלילי.

נתונים דומים פורסמו בסוף השבוע גם בסקר של הוושינגטון פוסט ורשת ABC, שבו נמצא כי הפופולאריות של קלינטון בקרב הנשים צנחה בחודש האחרון. מהסקר עולה כי בתחילת אוגוסט הביעו אהדה כלפיה 52% מהנשים שהשתתפו בסקר, לעומת 45% בלבד כעת. עם זאת, בקרב כלל המדגם מצבה מעט טוב יותר משל טראמפ. 56% מהנשאלים אמרו כי דעתם לגביה שלילית, לעומת 63% שדעתם על טראמפ שלילית. ברשת ABC ציינו כי "מדובר בשני המועמדים הכי לא פופולריים לנשיאות זה למעלה מ-30 שנה".

סקר נוסף של IBD/TIPP שפורסם מצא ששיעור התמיכה בקלינטון שווה לשיעור התמיכה בטראמפ, ועומד על 39%. שני המועמדים העצמאיים - ג'רי ג'ונסון וג'יל סטיין זוכים לתמיכה של 12 אחוז ושלושה אחוזים בהתאמה. כאשר לנשאלים הוצגו רק שמותיהם של שני המועמדים המובילים, הובילה קלינטון ב-1% על פני טראמפ, בהשוואה ל-7% שבהם החזיקה בסקר של אותה החברה בחודש שעבר.

שני סקרים אחרים שפורסמו ביומיים האחרונים הראו גם הם על "נדנדה": לפי סקר של מכון "רסמונסן" מוביל טראמפ ב-1%, ואילו לפי סקר של רשת החדשות "פוקס ניוז" מובילה קלינטון בשני אחוזים. מסקר שערכה רשת CNN/ORC עולה שטראמפ מוביל באחוז או שניים על קלינטון, כאשר טראמפ זוכה ל-45 אחוזי תמיכה, וקלינטון ל-43 אחוזי תמיכה.

בסקר נערך פילוח דמוגרפי ממנו יצא כי בקרב אנשי מפלגותיהם זוכה קלינטון לתמיכה של 90 אחוז, וטראמפ זוכה לתמיכה של 92 אחוז. בקרב המצביעים העצמאיים משתנה התמונה - 49 אחוז מהם אמרו כי יצביעו עבור טראמפ, בעוד שרק 29 אחוז מהעצמאיים אמרו כי יצביעו עבור קלינטון. בסקר נשאלו הנסקרים בנוגע לאמינות של שני המועמדים. 94 אחוז מתומכי טראמפ אמרו שהוא אמין יותר, כאשר מקרב תומכיה של קלינטון רק 70 אחוז אמרו כי הם סומכים עליה וכי היא אמינה.

לשאלה מי יצליח יותר במאבק נגד הטרור, זכה טראמפ ל-51 אחוז בעוד קלינטון זוכה רק ל-45 אחוז.

יצויין כי כל הפרשנים הפוליטיים מציינים את צבר הפרשות עימן נאלצה קלינטון להתמודד בשבועות האחרונים - החל בפרשיית ה"תכתובות" (מיילים) דרך "טובות ההנאה" שהעניקה בתקופת כהונתה כמזכירת המדינה לתורמי "קרן קלינטון", וכלה בעובדה שקלינטון לא קיימה מסיבות עיתונאים מזה 270 יום.

אם לא די בכך, אתמול חטפה קלינטון התקף שיעול חריג במהלך נאום בפני מצביעים, כאשר במשך דקה ארוכה ניסתה קלינטון לדבר ללא הצלחה. קלינטון אף שתתה מים, אך משהמשיכה להשתעל הפטירה בחיוך תוך שיעול "בכל פעם שאני חושבת על טראמפ אני הופכת לאלגרית". בסופו של דבר נאלצה קלינטון להפסיק את הנאום למשך דקות ארוכות.

כך או כך, המירוץ לבית הלבן מבטיח להיות מעניין וחם בחודשיים הקרובים.
טראמפ קלינטון סקרים נשיאות CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד