א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סקר: הליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר

סקר מנדטים שפורסם הערב ב"ערוץ 2" מעלה כי מפלגת הליכוד איבדה את היתרון שהחזיקה בסקרים מאז הבחירות האחרונות ומאבדת את הבכורה ל"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד • כל הפרטים

יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)

סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) ב"ערוץ 2" מעלה כי מפלגת הליכוד איבדה את היתרון שהחזיקה בסקרים מאז הבחירות האחרונות ומאבדת את הבכורה ל"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.

על פי הסקר, "יש עתיד" בראשות לפיד זוכה ל-24 מנדטים, בעוד "הליכוד" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו זוכה ל-22 מנדטים בלבד, לעומת 30 בבחירות האחרונות.

מהסקר עולה נתון מעניין, לפיו, לפיד מצליח לעקוף לראשונה את נתניהו, דווקא כאשר במשבר השבת האחרון הוא לא תקף את הציבור החרדי, מהלך שרבים ניסו לדחוף אותו אליו, אלא שמר על ממלכתיות וניסה לרצות את כל הצדדים.

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייתכן ומשלם בזמן ובמזומן על החלטתו ללכת עם הנציגים החרדים וקדושת השבת כשהורה על הפסקת עבודות הרכבת בשבת האחרונה.

עוד עולה מהסקר כי "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט זוכה ל-14 מנדטים, והופכת למפלגה השלישית בגודלה בכנסת. "הרשימה המשותפת" זוכה ל-13 מנדטים, בדיוק כמו "המחנה הציוני" בראשות יצחק הרצוג, שמתרסקת מ-24 מנדטים בבחירות האחרונות.

עוד עולה מהסקר כי "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-13 מנדטים, "יהדות התורה" זוכה ל-7 מנדטים, בעוד ש"ס זוכה לשישה מנדטים בלבד. "כולנו" של משה כחלון זוכה לשישה מנדטים ומרצ זוכה לחמישה מנדטים.

מפילוח הנתונים עולה כי מחצית ממצביעי "המחנה הציוני" עברו ל"יש עתיד", הליכוד מאבד רבע מכוחו, בעיקר לטובת "ישראל ביתנו" ו"הבית היהודי". עם זאת, על פי הסקר הזה, ללפיד יהיה קשה עד בלתי אפשרי להקים ממשלה בראשותו.
סקר ערוץ 2 הליכוד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד