י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד בלעדי: ישיבת 'גיל' מתאקלמת באוהלים וקראוונים

25 שנה שישיבת "באר התורה - גיל" פעלה בירושלים - את זמן אלול פתחו התלמידים במשכן הקבע החדש בבית שמש • צלם 'בחדרי חרדים' ירד לקריית הישיבה, שוחח עם התלמידים ותיעד את הימים הראשונים על משטחי הכורכר ואוהלי הענק - צפו

תיעוד בלעדי: ישיבת 'גיל' מתאקלמת באוהלים וקראוונים
קובי הר צבי

לאחר כחצי יובל שנים בהן שכנה ישיבת 'באר התורה' - גיל בשכונת בית וגן בירושלים, עברה השבוע הישיבה למשכנה הקבוע בעיר בית שמש.

בחודשים האחרונים בוצעו עבודות בנייה אינטנסיביות על מנת להכשיר את המקום לקליטת הבחורים, ואלה אכן החלו בתחילת השבוע את זמן אלול בישיבה. ביום שני השבוע נערך מעמד קביעת מזוזות על ידי ראש הישיבה הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, והיום (ד') יקבלו בישיבה את ספרי התורה שיגיעו מירושלים.

'בחדרי חרדים', שחשף את מעברה של הישיבה לבית שמש לאחר שהמבנה בבית וגן נלקח מהישיבה, יצא לסיור מיוחד בקריית הישיבה החדשה.


(מתחם ישיבת גיל בבית שמש. צילום: בחדרי חרדים)

כמו כל מקום חדש שנפתח, בשטח נצפו אינספור בעלי מקצוע שסידרו את הדברים תוך כדי תנועה: מיזוג, אינסטלציה, גידור ושאר עבודות בניה ושיפצור.

בשיחה שקיימנו עם כמה מבני הישיבה, ניכר היה לגלות אצל רובם שביעות רצון ממשכנה החדש של הישיבה בבית שמש. התלמידים ציינו כי יחסית למה שהורגלו - זו הטבה בתנאים. "בפנימייה בירושלים נדחסנו שבעה בחורים, בחדר לא ממוזג" מספר אחד מבחורי הישיבה ל'בחדרי חרדים', "לעומת זאת כאן בבית שמש אמנם אנחנו ישנים במכולות מברזל, אבל החדרים ממוזגים ומשתכנים בהם ארבעה בחורים בלבד".

כשהגענו לחדר האוכל, אם אפשר לקרוא לו כך, גילינו שמדובר באהל לא גדול במיוחד, לא ממוזג כלל ואף לא מאוורר אחד לרפואה. הבחורים, שזה עתה סיימו את תפילת מנחה, אכלו את ארוחת הצהריים מתוך חמגשיות, כשהטמפרטורה באהל נושקת לארבעים מעלות. חלקם העדיפו לקחת את הארוחה בחמגשית לחדרי הפנימיה ולאכול שם.

גם התנאים הסביבתיים אינם אידיאלים, לעת עתה. כל מתחם הישיבה בסביבות בית המדרש והפנימיה משוטח בכורכר לבן ומאובק. "כל ההתחלות קשות, אבל התקווה היא שעד תחילת חודש חשוון - תחילת זמן חורף, יסתיים שלב הפיתוח והכל יראה ידידותי יותר, כשהאדמה תרוצף וימוקמו עציצים", שח בחור נוסף.

"אנחנו מרוצים, לפחות רובינו הגדול", מסכם אחד הבחורים. "בירושלים התנאים לא התאימו, עם כל הקושי שבהתאקלמות במתחם חדש, אנחנו אופטימיים ובטוחים שבעזרת ה' נוכל ללמוד בנחת, ולהתכונן כראוי לימים הנוראים".


צילומים: קובי הר צבי
































































ישיבת באר התורה גיל בית שמש מעבר בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד