כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשורה טובה: הדרך מבני ברק לירושלים התקצרה בשלוש דקות

אולי מוקדם מידי לחגוג, אבל הדרך בין שתי הערים החרדיות הגדולות דווקא לא התארכה כפי שנהוג לחשוב, והן דווקא התקרבו מעט זו לזו • 'בחדרי חרדים' עם התמורה בהמלצות הנסיעה מבני ברק, ולמה עוד לא מצאנו פתרון?

אוטובוס לבני ברק, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אוטובוס לבני ברק, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מבחן קבוע ב'וויז' תוכנת הניווט הפופולרית, לאורך מספר ימים, לנסיעה מנקודה קבועה בבני ברק לנקודה קבועה בירושלים - גילה, הדרך מבני ברק לירושלים התקצרה ב -3 שלוש דקות. זאת, כמובם כשאין פקקים.

העומסים על הכבישים שרק מתגברים והולכים, אמנם מעניקים את התחושה - שבדרך כלל נכונה, כי הדרך בין שני מרכזי הערים החרדיות, ירושלים ובני ברק רק התארכה, זאת על אף, או למעשה בגלל - עבודות התשתית הנרחבות בכביש 'י-ם - ת"א' כפי שהוא מכונה בפי הנהגים, ולמעשה כביש מספר 1.

רק באחרונה נפתח הכביש מכיוון שער הגיא עד לירושלים, על שלושת מסלוליו. בשנתיים ויותר שעבדו בכביש, הפקקים והעומסים היו בלתי נסבלים. ביום, באופן טבעי בשל התנועה הערה. ובלילה, בשל העבודות בכביש.

תוכנות הניווט, תיעדפו כמעט באופן קבוע את המסלול לירושלים דרך כביש 443, זאת על אף שלאורך הכביש פרוסים רמזורים, ואף מחסום. עדיין, העיכובים הטבעיים בדרך 443 היו עדיפים על עומסי כביש 1, והדרך הקצרה היתה דווקא זו הארוכה. עד לאחרונה.

כאמור, החל מפתיחת שלוש המסלולים, וויז, בשעות הלילה המאוחרות בהן הכביש פנוי, מתעדף את כביש מס' 1, ואף מקצר בהערכת הזמן שהוא מעניק בתחילת הנסיעה ביציאה מבני ברק, ל-41 דקות בלבד.

נותר עדיין מכשול משמעותי, בקטע הכביש שבין מחלף ענבה ללטרון, שם עדיין הכביש צר ומכיל רק שני נתיבים. בקטע הזה העומס הפך כמעט קבוע, גם בחצות הליל התנועה בו ערה יותר מקטעים אחרים לאורך הכביש.

מה הלאה? עם סיום כלל עבודות התשתית, על הכביש, הצפויות בעוד כשנתיים, עם פתיחת המנהרות והגשרים מאזור מחלף הראל עד לירושלים, הדרך צפויה להתקצר עוד.

שמחים לשמוע? צר לנו לאכזב, קיצור הדרך יהיה מעשי לכאורה רק לנוסעים בלילה. הבעיה היחידה והמרכזית - לה אין פתרון בינתיים, ונותרה בעינה - היא הפקקים.
בב ים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד