כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צל"ש והערכה ללוחמים חרדים שחיסלו מחבלים

גדוד 'נצח יהודה' קיבלה צל"ש, על תפקודם במהלך אירועי הטרור בשנה האחרונה • סמל נועם טובול שחיסל מחבל פנים מול פנים קיבל תעודה

נועם טובול עם הנשיא
נועם טובול עם הנשיא

החיילים החרדים בגדוד גדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר קיבלו הערב בטקס בגבעת התחמושת, תעודת הערכה על תפקודם במהלך אירועי הטרור בשנה האחרונה, מאת מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף ליאור כרמלי בגבעת התחמושת שבירושלים.

גדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר מבצע באופן קבוע פעילות מבצעית בגזרות שונות במרחב יהודה ושומרון. בגדוד משרתים לוחמים וחיילים מהמגזר החרדי, מתנדבי חוץ לארץ וצעירים מאוכלוסיות ייחודיות אחרות.

בשנה האחרונה הצליחו מפקדי הגדוד ולוחמיו לסכל פעולות חבלניות רבות, פגעו במחבלים רבים ועצרו אחרים, איתרו אמצעי לחימה של ארגוני טרור והרגו אותם. המבצעים שביצע הגדוד שחלקם הוא פרי יוזמתו, הביאו להורדה משמעותית של היקף הטרור בכל מקום שבו פעל הגדוד.

בצה"ל מגדירים זאת כך: מעשי הגדוד והיוזמה שגילו לוחמיו ומפקדיו בכל אשר עשו, במיוחד בסיכול כוונות המחבלים, הונעו מתחושת אחריות ושליחות והם מהווים דוגמא ליחידות צה"ל בהתמודדות עם הטרור. בשנה האחרונה, הגדוד פעל בגזרת בנימין והתמודד עם אירועי טרור רבים.

לדברי מפקד הגדוד, סא"ל אורי לוי: "הגדוד שלנו היה חלק בלתי נפרד מההגנה על תושבי ארץ בנימין ומדינת ישראל במהלך אירועי גודל השעה. התמודדנו עם אירועים לא פשוטים- ירי, דקירה ודריסה. בכל פעם מחדש לוחמי הגדוד הוכיחו לי שהם לוחמים ראויים, אמיצים ושקולים, איתנים שמוכנים להתמודד עם כל אתגר וסכנה".

סמל נועם טובולצילום: סמל נועם טובול
סמל נועם טובול

תעודת הערכה
תעודת הערכה מיוחדת מטעם מפקד אוגדת איו"ש הוענקה לסמל נועם טובול על שהראה דבקות במטרה וחתירה לניצחון, רעות ומקצועיות.

סמל נועם טובול התגייס לצה"ל ביולי 2014 ולאחר שעבר את ההכשרות המתאימות, הוא הוסמך כלוחם חי"ר בגדוד "נצח יהודה". סמל טובול השתתף בכל הפעילות המבצעית של יחידתו והתנהגותו לאורך כל שירותו הוגדרה על ידי מפקדיו כצנועה, מקצועית וראויה לציון.

ביום שישי, כ"ב בכסלו התשע"ו, 4 בדצמבר 2015, ביצע כוח מגדוד נצח יהודה משימה שכללה סיור ובדיקת אנשים ורכב חשודים בכפר "עָבּוּד" שבחטיבה המרחבית בנימין. בעוד חיילי הכוח בודקים את אחד מכלי הרכב, הגיח מחבל שהיה מצויד בסכין, ודקר את אחד הלוחמים בצווארו.

סמל טובול הבחין במתרחש וניסה לדרוך את נישקו כדי לעצור את המחבל. בתוך כך, אירעה תקלה בנשק ולא ניתן היה לירות בו. בידיים חשופות, הסתער סמל טובול על המחבל והחל להיאבק עמו. המחבל הצליח להפיל את סמל טובול, אולם סמל טובול התעשת ולאחר מאבק פנים אל פנים הצליח להרוג את המחבל. מיד לאחר מכן, פנה סמל טובול לחברו הפצוע, הרגיעו וביצע בו פעולה מצילת חיים שנמשכה מספר דקות, עד שהגיע למקום צוות רפואי מקצועי.

מפקד הגדוד סא"ל אורי לוי מברך את נועם, "התעודה שנועם מקבל היום ממפקד הפיקוד ממחישה את הגבורה והעוז של לוחמי הגדוד. נועם חתר למגע, נטרל את המחבל ולאחר מכן הציל את חברו".

כיום, גדוד נצח יהודה תופס קו בצפון גזרת בנימין, ומגן על יישובים רבים ביניהם היישוב עלי שילה ונוה צוף. בזמן אירועי "גודל השעה" הגדוד שהה בגזרת בנימין, ובקרוב יעזוב את הגזרה ויעבור לתעסוקה מבצעית בגזרת מנשה.







נצח יהודה תעודת הערכה נלחם במחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד