כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דרעי: "שטיינמץ - סימן למהפכה בבאר שבע"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי סייר בעיר באר שבע ודיבר על המהפכה הרוחנית הגדולה שעוברת העיר: "לפני תקופה, כשעברתי בעיר, ראיתי מודעות בחוצות העיר על קומזיץ בני הישיבות עם הזמר מוטי שטיינמץ, וחשבתי שלראות מודעות רשמיות כאלה מטעם עיריית באר שבע זה ימות המשיח"

דרעי בבאר שבע (יעקב כהן)
דרעי בבאר שבע (יעקב כהן)

"מחמם את הלב לראות את הפריחה החינוכית במוסדות הרשת שלנו בבאר שבע, אבל צריך לזכור שיש עוד אלפי ילדים בחוץ. המשימה שלנו היא לחזור לימי הרישום הגדולים. לעבור בית בית ולהביא ילדים למוסדות החינוך התורניים". את הדברים הללו אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בביקורו הבוקר (שלישי) במוסדות החינוך של רשת 'בני יוסף' מעיין החינוך התורני בבאר שבע, עם פתיחת שנת הלימודים החדשה.

לביקור התלוו סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הפנים משולם נהרי, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, מנכ"ל רשת החינוך 'בני יוסף' חיים ביטון, יו"ר ש"ס בבאר שבע עופר כראדי, חבר המועצה שמעון טובול, מנהלת מחלקת התרבות התורנית בעיר עליזה ביטון ועוד.

את פני השר ופמלייתו קיבלו בשירה תלמידי ת"ת מוסדות 'באר מים חיים' בעיר בניהולו של הרב יובל אלימלך. בית הספר המונה כ-270 תלמידים הנו איחוד מבורך של שני ת"תים בנשיאות המקובל רבי אלעזר אבוחצירא זיע"א והמקובל רבי יורם אברג'ל זצ"ל.

מנהלי הת"ת ברכו את דרעי ואת המנכ"ל הרב ביטון על מהלך איחוד המוסדות ועל התמיכה העקבית במוסדות.

דרעי ברך בחום את התלמידים ואמר כי "רשת החינוך היתה בבת עינו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל וברוך השם רואים היום את הפירות".

בפגישה שהתקיימה עם ראשי הת"ת שיבח השר דרעי את מהלך איחוד המוסדות ואמר כי "זהו דבר גדול וחשוב המקרין על כל המערכת. רואים שכאשר גדולי ישראל עומדים בראש המוסדות - התורה מאחדת את כולם. יש בכך גם אמירה מהדהדת של אחדות השורות והתגייסות למטרה אחת של חינוך טהור".

יחד עם זאת השר קרא לא לשקוט על השמרים. "המנהלים והנציגים חייבים לפתוח במבצעי רישום. כל ילדי הגן חייבים להמשיך בכיתות א'. חייבים לראות כמה ילדים יש בבאר שבע וכמה אינם במוסדות התורניים. אם צריך להקים מוסדות קירוב לרחוקים נקים. זה היעד והמשימה שלנו".

משם פנה השר אל בית הספר הקירוב 'אוצר החיים' של רשת החינוך, והתקבל בקבלת פנים חגיגית על ידי 150 התלמידים והצוות החינוכי. בבית ספר זה התבשר השר על הכפלת הרישום בשנה זו משנה שעברה.

בהמשך נפגש דרעי עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', עמו דן על צרכי מוסדות החינוך בעיר. משם יצא דרעי לסיור במוסדות 'בנות חיל' לבנות והתרשם מהקומה השניה החדשה של המבנה ונחשף לרמת הלימודים הגבוהה המוענקת לתלמידות.

בביקור במועצה הדתית בעיר השתתפו רב העיר הרב יהודה דרעי, רבה של דימונה הרב שלום דיין וכן עשרות רבני שכונות וקהילות בעיר. בישיבה המיוחדת דנו הרבנים עם השר על צרכי המועצה הדתית, המקוואות, שכר הרבנים ועוד.

השר סיים את ביקורו בעיר בישיבה לצעירים 'תורה אור' בראשות הרב אברהם ממן, ודיבר בפני התלמידים על חשיבות לימוד התורה והשקיעות בלימוד בתקופה זו של החיים.

דרעי סיכם את ביקורו בעיר ואמר: "העיר באר שבע עברה מהפכה רוחנית אדירה. לפני תקופה, כשעברתי בעיר ראיתי מודעות בחוצות העיר על קומזיץ בני הישיבות עם הזמר מוטי שטיינמץ, וחשבתי שלראות מודעות רשמיות כאלה מטעם עריית באר שבע זה ימות המשיח.

"יחד עם זאת, הציבור שלנו גדל ב״ה וחייבים לתת לו פתרונות בכל התחומים. גם הרוחניים וגם התרבותיים. זה הדבר שמונע נשירה. נעשים בעיר תכניות רבות בתחום כמו המרכז הקהילתי החדש, וכן בטיפול בתחום הנוער נושר ועל כך יש לברך".

































אריה דרעי באר שבע מוטי שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד