י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: במרכז קראקא דינר ארבעים שנה ל'עטרת ישראל'

ארבעים שנה לישיבת עטרת ישראל צוינו בדינר חגיגי שנערך במרכז העיר קראקא בפולין - צפו בתיעוד

צפו: במרכז קראקא דינר ארבעים שנה ל'עטרת ישראל'
שוקי לרר

במרכז העיר קראקא בפולין נערך דינר יוקרתי וערב הוקרה בסימן ארבעים שנה לישיבת 'עטרת ישראל' בראשות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי חבר מועצת גדולי התורה, ובהשתתפות תורמים נגידים ובוגרי הישיבה מכל העולם.

במעמד הדינר נשאו דברים ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שכיהן כר"מ בישיבה בעבר ותלמידו של הגרב"מ, וציין את הזמן הזה של ארבעים שנה של 'עטרת ישראל' זה זמן של תנופה והתפתחות וסיפר על הזכות שנפלה בחלקו להיות מרביץ תורה וקרוב לראש ישיבה בישיבת 'עטרת ישראל'.

הנגיד הרב בנימין אליעזר פרל מלונדון ראש ועד הנציבים של הישיבה שהודה לקב"ה שעזר לו להיות מידידי הישיבה והזכות שנפלה בחלקו להיות לעזר וסיוע לראש הישיבה ושהקב"ה ייתן כוח לראש הישיבה להמשיך הלאה בהרבצת תורה.

הדינר והתפילה. צילום: עזרא טרבלסי

הגאון רבי בן ציון אזרחי ראש הישיבה, ציין את הזמן של חודש אלול וניצול הזמן של המסע במסגרת ארבעים שנה לישיבה.

שיאו של הערב היה משאו של הגרב"מ אזרחי שגולל את פתיחת של הישיבה שמטרתה להפיץ תורה וללמד תורה לעמו ישראל שיהיו הדברים כנתינתן מסיני שיהיו לשמים טהורים רק תורה, ומי שאיננו רק תורה יכול לחשוב שיכול להכניס עוד דברים לישיבה חוץ מתורה. בהמשך הפליג בסיפורים מדהימים על מחנה 'בני תורה' שקם עוד קודם הישיבה ובזכותו התווספו עוד אלפים לעולם התורה.

אחיו של הגרב"מ, רבי אורי דוד אזרחי בעל תפילה עשרות בשנים ניגן משירי הימים הנוראים ברגש רב. לאחר ערב ההוקרה יצאו המשתתפים למסע ארוך מקרקא לוורשא לפקוד את ציון הנצי"ב ורבי חיים מבריסק הטמונים במקום, הגרב"מ נשא תפילה מיוחדת בבכיות.

המשתתפים הודו להרב יעקב גרוסברד, נאמן ביתו של הגרב"מ אזרחי על הארגון של הדינר ומסע התפילה. כן הודו לרב חיים שפיצר, נציג חברת גשר, על הניהול הטכני, ולחברת אל על, שנרתמה לסייע ככל האפשר ואף העבירה בהשאלה ס"ת מהודר לכל ימי המסע.

















































ישיבת עטרת ישראל הרב ברוך מרדכי אזרחי קראקא דינר ווארשא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד