כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרבנים הורו לנציגים להתנגד לבנייה לגובה - מחשש למשפחות מודרניות

בפגישה שנערכה בין רבני השכונות בירושלים לנציגים החרדים בעירייה, הורו הרבנים להתנגד לבנייה לגובה באזורים החרדים: "הבניה לגובה לא מתאימה לציבור". גורם בכיר ל"בחדרי": חוששים ממשפחות מודרניות. וכמה קומות מותר? • הפרטים המלאים

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)



רבני השכונות החרדיות בירושלים הורו לאחרונה לנציגים החרדים בעירייה להתנגד בכל תוקף לבניה לגובה באזורים החרדים, זאת למרות מצוקת הדיור הקשה בציבור החרדי.

ההוראה ניתנה בפגישה שנערכה לפני כחודש בה השתתפו רבני השכונות החרדיות, הנציגים החרדים ועסקנים שונים. במסמך סיכום הישיבה, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", נכתב בין היתר כי "הבניה לגובה לא מתאימה לציבור החרדי ויש לפעול בכל דרך למניעתה".

בפגישה השתתפו רבני השכונות: הרב בנימין אדלר- שיכון הרבנים, הרב רפאל ברלין – גוש 80, הרב אליעזר גוטפרב - שרי ישראל, הרב יעקב דוב הלברשטם – בר אילן, הרב אהרון ירחי - מקור ברוך. הרב קלמן מלר – שרי ישראל, הרב נפתלי נוסבוים - נווה צבי, והרב אביעזר שפירא - כרם אברהם.

מטעם חברי המועצה השתתפו: סגני ראש העיר - יוסי דייטש, יצחק פינדרוס וחיים אפשטיין, וחברי המועצה יוחנן ויצמן, מיכאל מלכיאלי, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר.

העסקנים שהשתתפו בפגישה: אפרים אייזנבך, ברוך ברנדווין, מרדכי גולדברג, אשר סיאני, מנדל כץ, דוד רבינוביץ', יחיאל רודמן וחנוך שנור.

בסיכום הפגישה נכתב: "מוסכם כי הבניה לגובה לא מתאימה לציבור החרדי ויש לפעול בכל דרך למניעתה. הנציגים אף פירטו מקרים שונים בהם נאבקו נגד הבניה לגובה באזורים חרדיים.

בסיכום צויין נושא הבניה סביב הרכבת הקלה ונכתב כי "תיבחן גם חלופה של בנייה מרקמית. באזורים בהם מתגוררת אוכלוסייה שבניה גבוהה אינה מתאימה לה, הבנייה תהיה בגובה של עד 12
קומות".

עוד נכתב כי "הרבנים דורשים תכנית מפורטת הכוללת מפה והוראות שבו יוגדרו האזורים החרדיים שבהם לא תותר בניה לגובה - "אוכלוסייה שבניה גבוהה אינה מתאימה לה" - כאשר תכנית זו תאושר במוסדות התכנון ויהוו חלק ממסמכי מדיניות תכנון הבינוי סביב תוואי הרכבת הקלה".






במסמך אף מפורט כי "התכנית תיערך בדגש על ציר רחוב יפו - מפינת רחוב ירמיהו ועד כיכר הדווידקה - שישמש כקו תפר, שבו השטחים שמצפון לקו יוגדרו כאזורים חרדיים".

למרות ההחלטה, הרבנים מתנגדים גם לבניה לגובה 12 קומות. "למען הסר ספק, החלטה זו לא מאשרת את גובה 12 הקומות המוזכרת בהחלטת הוועדה המחוזית כגובה המותר באזור חרדי, גובה הקומות נקבע זה מכבר שנים".

לסיום נכתב כי "הנציגים ביקשו ללמוד לעומק את הנושא ולהשיב לרבנים בהקדם דבר".

לדברי גורם בכיר בעירייה ששוחח עם "בחדרי חרדים", החשש של חלק מהרבנים הוא כי במידה ותתבצע בניה לגובה באזורים החרדים יגיעו למקום גם משפחות חילוניות. בנוסף, לטענת חלק אחר של הרבנים, החשש הוא כי בבניה לגובה יגיעו משפחות "מודרניות" לקומות הגבוהות, כשלצורך כך מוגדרות משפחות "מודרניות" ככאלו שסומכות על היתר מעלית שבת.
בנייה לגובה רבני שכונות משפחות מודרניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד