י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברגע האחרון: הרבנים ביטלו חתונה רפורמית

מדובר בזוג יהודים מארה"ב שהגיע לארץ, קבע חתונה בנישואין רפורמים לאחר שנתקל בקשיים בירוקרטים בבירור יהדות, החליט להינשא בחתונה רפורמית ולבסוף ברגע האחרון התערבו הרבנים והחתונה בוטלה

אילוטסרציה (Matanya Tausig/Flash90)
אילוטסרציה (Matanya Tausig/Flash90)

אומרים לא לרפורמיים: שבועות אחדים אחרי פתיחת עונת חתונות הקיץ, הציבור הישראלי מחדש את אמונו בקבלת שירותי יהדות כדת משה וישראל. לפי נתונים העולים מקרב עשרות רבנים ורשמי נישואין, קיימת עליה במספר הפונים מקרב הציבור הישראלי להתחתן על ידי הרבנות ולא בחתונה אזרחית.

רמת האמון בין הציבור הכללי בישראל לבין הממסד הרבני סובלת בשנים האחרונות מירידה חדה. בשנה שעברה נערך סקר דעת קהל בו עלו ממצאים מדאיגים, לפיהם 80% מהציבור החילוני היו בוחרים להם או לילדיהם בנישואים מחוץ לרבנות. רבים ציינו את רמת השירות הלקויה והבירוקרטיה הסבוכה הקיימים במערכת כגורמים מרכזיים באיבוד האמון.

אולם, בחודשים האחרונים מאז פורסם הסקר מתחוללת מהפכה שקטה. המודעות ליצירת מענה אלטרנטיבי עבור שירותי יהדות הביאה להקמת ערוצים חדשים, על ידי רבנים מקומיים המטפלים אישית בפניות בנושאי רישום נישואין ועוד באופן מהיר ומסביר פנים על פי ההלכה.

באופן הזה מתמעטים הפונים למסלולי נישואין שלא על פי ההלכה ומסלולים רפורמיים. זאת ועוד, זוגות שכבר נישאו בנישואין רפורמיים או אלטרנטיביים פונים היום אל הרבנים להינשא שוב כדת משה וישראל.

כך למשל נודע, כי זוג יהודים מארה"ב שהגיע לארץ, קבע חתונה בנישואין רפורמים לאחר שנתקל בקשיים בירוקרטים בבירור יהדות. ברגע האחרון הם פנו לארגון 'בנועם' המאגד תחתיו עשרות רבני ערים ורשמי נישואין שפעלו במרץ מול הגורמים הרלוונטיים ברבנות הראשית ובמשרד הדתות כדי לקצר את ההליכים. לאחר שיהדותם הובררה מעל לכל ספק, ביטלו הזוג את חתונתם הרפורמית ובקרוב יינשאו במרכז הארץ כדת משה וישראל.

י' החתן סיפר מדוע החליטו להתחתן בחתונה רפורמית ולבטלה: "רצינו להתחתן ברבנות ובמהלך התהליך הבנו שאם נמתין לכל הבירוקרטיה נצטרך לדחות את החתונה לעוד חודשים רבים ולכן קיבלנו החלטה משותפת שנתחתן בדרך הקלה – חתונה רפורמית".

"אבל אז", הוא מספר, "אחד החברים שלי פנה אלי והסביר שפנה לרבנים שהצליחו לזרז את התהליך, אני וארוסתי הסכמנו ובאמת הרבנים קידמו את התהליך והנה אנחנו הולכים להתחתן בחתונה ברבנות".

"צריך לזכור שהחילוני הממוצע איננו מעוניין בחתונה רפורמית אלא בחתונה יהודית כדת וכדין", אומר הרב ישראל מאיר ריאני, מייסד ומנכ"ל הארגון, "עבורו רב זה רב אורתודוקסי, רק בשל השירות הלקוי והסחבת הקיימת הוא כועס ופונה לאפיקים אחרים. ובמקרה של הזוג מארה"ב הצלחנו לזרז את התהליך ובס"ד גרמנו להם לבטל את החתונה האזרחית לטובת חתונה ברבנות".
נישואין הרבנות הראשית רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד