י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"המשגיח התוקף" נשלח לבדיקה פסיכיאטרית

בית משפט המחוזי בירושלים דן היום בעניינו של "המשגיח התוקף" - משגיח בישיבה בירושלים שהואשם בתקיפת קרובות משפחתו. פרקליטו עו"ד יהודה פריד ביקש מבית המשפט לקבל חוות דעת פסיכיאטרית

צילום: קרן פרימן, פלאש 90
צילום: קרן פרימן, פלאש 90

"המשגיח התוקף" נשלח לבדיקה פסיכיאטרית נוספת: בבית משפט המחוזי בירושלים נערך היום (רביעי) דיון בעניינו של "המשגיח התוקף" - משגיח בישיבה בירושלים שהואשם בתקיפת קרובות משפחתו.

פרקליטו של המשגיח עורך הדין יהודה פריד, הביא חוות דעת של פרופסור זומר, לפיו המשגיח סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית, כך שביום יום הוא מתנהג כאדם רגיל ושולט על עצמו. אולם במקרים מסויימים הוא מתנהג בחוסר שליטה עצמית.
בדיון שנערך היום בפני הרכב של שלושה שופטים בראשות השופט רפי כרמל, הובא בפני בית המשפט חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי לפיה הנאשם אדם שפוי ושולט על מעשיו. אלא שלא הייתה כלל התייחסות להפאעה אותה איבחן פרופסור זומר. בעקבות כך, השופט ביקש לקבל חוות דעת פסיכיאטרית משלימה בשלהי חודש תשרי, ב-30 לאוקטובר.

כזכור, העצור, בשנות ה-50 לחייו, שימש כמשגיח בישיבה גדולה בירושלים, ונגדו הוגש לפני כארבעה חודשים כתב אישום חמור לפיו התעלל במשך שנים בשלוש אחיות קרובות משפחתו, תוך שהוא מציג בפניהן היתרים הלכתיים למעשיו.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאיצילום: עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי
עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

על פי המידע שפורסם זה מכבר ב'בחדרי חרדים', לאחר שהגיע מידע פנימי לצוות חוקרי מרחב מוריה, הם פנו לרבנים שהיו מעורבים בבדיקת המקרה החמור, ואלה מסרו למשטרה עדויות, שסייעו לחוקרים להרכיב את הפאזל - מה שהביא להגשת כתב האישום.

"פורום של רבנים חשובים דנו בעניינו של המשגיח, וניסו לפתור את זה מבלי לפנות לרשויות החוק", אישרו גורמים במשטרה ל'בחדרי'. אולם בסופו של דבר המידע הגיע לידי גורמים במשטרה ובעקבות כך נפתחה חקירה סמויה.

גורם משפטי איתו שוחחנו לאחר הגשת כתב האישום, העריך כי בסופו של ההליך המשפטי, בית המשפט יגזור על המשגיח לא פחות מעשרים שנות מאסר, ובמקרה של הסדר טיעון לא פחות מ-15 שנה, אותם ירצה המשגיח בין כותלי הכלא, זאת מעבר לקנסות ופיצויים אותם יצטרך לשלם לקרובות משפחתו שנפגעו על ידו.

עו"ד ארז פדן מנהל מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הוא הפרקליט שמנהל ומלווה את התיק החמור. נוכח כתב האישום החריג, והאישומים הקשים המפורטים בו, שוחח עם 'בחדרי', לאחר שגם בפרקליטות הבינו את עוצמת הזעזוע והטלטלה שהסיפור הזה גרם בקרב הציבור, ומעבר לכך, מתברר שבתיק זה היה שיתוף פעולה עם הרבנים וגורמים חרדים אחרים, מה שחשוב לגורמי האכיפה בישראל, להרחיב ולהמשיך.

"היה פה איזה שהוא תהליך של כמה שלבים. ראשית, עבודה אישית של המתלוננות עצמן, עד שהן החליטו להוציא את הדברים החוצה, זה לא קל, וזה היה השלב הראשון. השלב השני היה, התייעצות ומעורבות של רבנים. היו פעולות שנעשו בתוך הקהילה, אך לא יהיה נכון להיכנס לפירוט על כל התהליך הזה" אמר ל'בחדרי'.

"העובדה הברורה היא אחת, הדרך הזו שבה הנפגעים או נפגעות מוציאים החוצה את הדברים המוסתרים שפגעו בהם, ומערכת החוק פועלת את פעילותה, היא הדרך הטובה להתמודד עם הסיפור. אני מלא הערכה לנפגעות, לבעליהן, ולרבנים, שהוציאו את הדברים החוצה, לאור".

בראיון הוא גם אישר שהיה שיתוף פעולה של הקהילה החרדית. "היה פה שיתוף פעולה. של הקהילה החרדית, של המתלוננות, רבנים ואחרים שאפשרו את חשיפת הפרשה. אני מקווה ששיתוף הפעולה יימשך".
המשגיח המתעלל פרשת המשגיח מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד