ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המחוז החרדי ימליץ לשלול תקציב מוסד חרדי

עליית מדרגה דרמטית במאבק של המחוז החרדי במוסדות המסרבים לקבל בנות. מנהל המחוז החרדי יעביר המלצה למנכ"לית משרד החינוך להפסקת תקצוב ושלילת אישור העסקה של מנהלת סמינר עטרת רחל בטבריה שסירבה לקבל תלמידה ספרדיה למרות החלטת ועדת ערר

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי
מנהל המחוז החרדי איציק זהבי

משרד החינוך ממשיך במאבק נגד האפליה בהתאם למדיניות שר החינוך של "אפס סובלנות". על רקע המאבק, מנהל המחוז החרדי יעביר המלצה למנכ"לית משרד החינוך להפסקת תקצוב ושלילת אישור העסקה של מנהלת סמינר עטרת רחל בטבריה שסירבה לקבל תלמידה ספרדיה למרות החלטת ועדת ערר.

עם זאת, טרם ברור האם התלמידה לא התקבלה על רקע עדתי, כפי שטוענים במחוז החרדי, או שמא מסיבות אחרות.

כזכור, בשבועות האחרונים הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי הוא הנחה את הנהלת המשרד לנקוט באפס סובלנות נגד בתי ספר שינקטו באפליה כלפי תלמידים.

תחילת הסיפור, לאחר שוועדת הערר של משרד החינוך קבעה כי סמינר בצפון הארץ חייב לקבל תלמידה ספרדיה שביקשה להירשם לבית הספר ונפסלה ללא כל סיבה מוצדקת. אתמול שלח מנהל המחוז החרדי איציק זהבי מכתב התראה טרם נקיטת סנקציות למנהלת סמינר בצפון הארץ לאחר שסירב לקבל תלמידה ספרדיה בניגוד להחלטת ועדת הערר של המשרד.

במכתב למנהלת הסמינר כותב זהבי כי "ועדת הערר החליטה כי יש לקבל את הערר אשר הגישו הורי התלמידה ופירטה הנימוקים לכך, וציינה כי "על הנהלת בית הספר לזמן את התלמידה והוריה עד ליום ראשון, כ"ד באב תשע"ו, 28.08.16, לצורך הסדרת לימודיה בכיתה ט' במוסד החינוך החל משנה"ל תשע"ז, החתמה על תקנון מוסד החינוך וקיום שיחת תיאום ציפיות".

במהשך מכתבו מבהיר זהבי כי "על החלטת ועדת הערר של המחוז החרדי ניתן להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. ויובהר, גם אם בכוונת מי הצדדים לעתור כנגד החלטת הוועדה, הרי שעד למתן החלטה אחרת על ידי ערכאה שיפוטית על כלל הצדדים לפעול בהתאם להחלטת ועדת הערר."

אמש כתב זהבי כי הובא לידיעתו כי "עד למועד כתיבת שורות אלה לא אפשרת את קליטתה והשתלבותה התקינה של התלמידה במערך הלימודים בבית הספר וכי לא אפשרת את הסדרת רישומה לבית הספר לשנה"ל תשע"ז.

"בטרם משרד החינוך יעשה שימוש בסמכויות העומדות לרשותו על פי דין, הנך נדרשת להודיע לח"מ, ולכל המאוחר עד מחר (07.09.16) בשעה 09:00, על כך שבוצע רישום וקליטה של התלמידה בבית הספר כפי שקבעה הוועדה בהחלטתה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מלבד המקרה המדובר, קיימים מספר מקרים נוספים דומים לכאורה של אי-קבלת תלמידות על רקע עדתי, בהם בעיר מודיעין עילית, כאשר גם במקרים אלו עתיד המחוז החרדי לשלוח מכתבי התראה בנושא.
המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד