י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: מסע הגר"ל מינצברג לציון הבעל שם טוב

צפו בגלריה: מסע היסטורי של נגידי קהל עדת ירושלים - מתמידים למז'יבוז. בראשות המסע עמד רבה של הקהילה הגאון רבי לייב מינצברג

צפו: מסע הגר"ל מינצברג לציון הבעל שם טוב

כחמישים נגידים מחשובי הקהילה הקדושה 'קהל עדת ירושלים - ישיבת המתמידים', תומכי הישיבה הקדושה 'תורת ה'' המתנהל באהבה ובמסירות על ידי המנהל דוד רוטמן, זכו להשתתף בשבוע שעבר במסע קודש, מכונן ומרגש, לציוני מייסדי החסידות הטמונים באוקראינה, בראשות רבה של הקהילה הגאון רבי לייב מינצברג.

על קיום הנסיעה הוכרז כבר לפני מספר חודשים בעיצומה של ישיבת הועידה היוקרתית שהתקיימה ביישוב 'מצפה יריחו' שבמרכז הארץ, שם נרתמו המשתתפים כולם בהצלת וביסוס ספינת הדגל של קהילת המתמידים, היא הישיבה הגדולה 'תורת ה'' האוצרת בקרבה מאות מבחורי בני הקהילה השוקדים על תלמודם לאור דרכה של הקהילה בנתיב שמתווה עבורם רבם הרב מינצברג, לאחר שבתקופה האחרונה נקלעה הישיבה לקשיים כלכליים אשר איימו על המשך דרכה ושגשוגה.



מאז הוכרז על קיומו, הפך מסע הקודש לנושא העיקרי המדובר בקרב בני הקהילה אשר לא פסקו מלהתרגש אודות קיום המסע שנחשב כהיסטורי בקנה מידה וראשון בסוגו מאז הקמת הקהילה לפני קרוב לשבעה עשורים. ועדה מכינה בראשות הרב אריה קרישבסקי מעסקני הקהילה עמלה משך שבועות וחודשים ארוכים על כל ההכנות לקראת המסע המיוחד עד לאחרון פרטי הפרטים, מתוך הקפדה להגיע לשלמות של יוקרה ונוחות מקסימלית למשתתפי המסע בבואם לפקוד את קברי רבותינו לבקש על הכלל והפרט, וכן עמלו להשגת חסויות להצלחת המסע, כאשר מבין החסויות בלטה במיוחד החסות הנכבדה של ידידי הקהילה מנהלי עיתון "המבשר".

בבוקרו של יום רביעי בשבוע שעבר התאספו משתתפי המסע בטרמינל שם קיבלו ערכת נסיעה הדבורה מידי המנהל הרב רוטמן, משם נכנסו למתחם מיוחד לקבלת ברכה מאת מורם ורבם הגר"ל מינצברג לקראת תחילת מסע הקודש שיימשך עד לתחילת השבוע שלאחר מכן.

משעת נחיתתם בקייב שבאוקרינה זכו המשתתפים לכיבוד עשיר בכל צעד ושעל ולליווי נעימות מוסיקליות מרגשות על ידי צוות המנגנים של הקהילה, משך כל שעות נסיעתם באוטובוסים המפוארים ששירתו אותם משך כל ימי המסע.

צפו בגלריה. צילום: קובי הר צבי













































































מסע אוקראינה מתמידים מז'יבוז הרב לייב מינצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד