כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפתיע: האם הישראלים מעדיפים את הילרי?

סקר מפתיע: הישראלים מעדיפים את הילרי קלינטון כנשיאה, אבל מאמינים שטראמפ יהיה יותר טוב לישראל

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

סקר מפתיע: הישראלים מעדיפים את הילארי קלינטון כנשיאה, אבל מאמינים שטראמפ יהיה יותר טוב לישראל.

ישראלים מעדיפים שמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון תהיה הנשיאה הבאה של ארה"ב, למרות שהם מאמינים שמועמד המפלגה הרפובליקנית, דונאלד טראמפ, יהיה טוב יותר ל"מדיניות של ממשלת ישראל", כך עולה מסקר שפרסם היום המכון הישראלי לדמוקרטיה, ואוניברסיטת תל אביב.

לפי הסקר 43 אחוז מהיהודים בישראל מעדיפים את קלינטון כנשיאה, לעומת 34 אחוז שמעדיפים את דונאלד טראמפ.

אך לשאלה מי יהיה טוב יותר לישראל, ענו 38 אחוז, כי טראמפ יהיה יותר טוב לישראל, בהשוואה ל-33 אחוז שטענו כי קלינטון תהיה טובה יותר לישראל.

חנן כהן, אחד הסוקרים שסייע בעריכת הסקר אמר לאתר JTA כי ישנם אנשים שתומכים בקלינטון למרות שהם מאמינים שהיא תפעיל לחץ כבד יותר על ישראל, דבר שיקשה על ישראל לקבל את התמיכה המירבית מארה"ב. עורכי הסקר מציינים כי בסקר דומה שערך המכון בחודש אפריל היה המצב שונה, כאשר הסקר הראה כי 40 אחוז מהישראלים האמינו שקלינטון תהיה טובה יותר עבור האינטרס הישראלי, ורק 31 אחוז מהישראלים האמינו שדונאלד טראמפ יהיה טוב יותר לאינטרס הישראלי.

מאז ועידת הרפובליקנים שבה התחייב טראמפ להיות נייטרלי בסוגית השלום הישראלית הבינה המפלגה הרפובליקנית שיש לשנות את הגישה ולהציג דעה פרו ישראלית יותר. השבוע פתחה המפלגה הרפובליקנית את סניף המפלגה החמישי בארץ, כאשר הפעם נפתח הסניף ביהודה ושומרון.

הרפובליקנים מאמינים כי 85 אחוז מהאמריקאים בעלי זכות הבחירה שמתגוררים בארץ, יצביעו עבור טראמפ, מדובר ב300,000 אלף קולות נוספים.

אך לפי הסקר לטראמפ לא מובטחים רוב הקולות של האמריקנים המתגוררים בארץ. מהסקר יוצא עוד כי בקרב אנשי הימין זוכה טראמפ לתמיכה של 49 אחוז, כשקלינטון זוכה רק ל-23 אחוז. בקרב אנשי השמאל זוכה קלינטון ל-86 אחוזי העדפה, ובקרב אנשי המרכז ל-57 אחוזים.

הסקר גם בדק את העדפה של ערבים המתגוררים בארץ שמהווים 20 אחוז מכלל האוכלוסיה. 58 אחוז מהערבים מעדיפים את הילרי. רק 11 אחוז מעדיפים את טראמפ.
קלינטון טראמפ נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד