ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ועדת משרד התחבורה קבעה: ישורון אשם!

דו"ח חקירת אסון 'מיניבוס הדמים', בו נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטייין: ישורון נסע במהירות חוקית, 56 קמ"ש, שאמורה הייתה לאפשר לו לבלום כשהתקרב למסילה

נהג המינימוס, יעקב ישראל ישורון, בבית המשפט
נהג המינימוס, יעקב ישראל ישורון, בבית המשפט



משרד התחבורה פירסם תקציר דו"ח חקירת אסון 'מיניבוס הדמים', בו נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטייין. את הדו"ח מפרסם המשרד יותר מחודשיים אחרי הסקת המסקנות של חברי הוועדה שחקרה את האסון.

מן הדו"ח המלא עולה, כי חברי הוועדה - שמינה מנכ"ל משרד התחבורה - מצאו כי האשם העיקרי הוא נהג המיניבוס - יעקב ישראל ישורון, הנאשם בבית משפט, בגין גרימת מוות ברשלנות.

לטענת החוקרים, נהג רגיל, הנוהג על פי חוק, היה "מונע את התאונה בנקל". ישורון נסע במהירות חוקית, 56 קמ"ש, שאמורה הייתה לאפשר לו לבלום כשהתקרב עם המיניבוס למסילה.

בדו"ח נכתב: "על פי שחזור התאונה נסע הנהג במשך 16 שניות כשמולו מהבהבים ארבעה פנסי רמזור, ובכל זאת פרץ את המחסום ונעצר על המסילה. מנגד, לא מצאו החוקרים כל ממצאים שיובילו לאשמת רכבת ישראל.

"נושא שבירת המחסומים אינו נמצא בטיפול חוקרי התאונות של הרכבת, אלא רק מדווח על ידי התצפיתנים", קובעים החברים.

במהלך השנה וחצי האחרונים אירעו במקום חמשה מקרים של שבירת מחסום ותאונה קטלנית אחת, אולם, המקרים לא הובאו לידיעת רכבת ישראל, וזאת לא יכלה לעשות דבר בנדון.

בסוף הדו"ח הארוך ממליצים חברי הוועדה מספר ארוך של המלצות לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה, לתיקון המצב הנתון במפגש הרכבת במקום בו אירעה התאונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד