ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חשד: אב בית דין ניסה לשבש הליכים ושכנע בעל לבטל תלונה

מקרה פלילי בו מעורבים אב בית דין נודע ומזכיר בית הדין נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': בשיחה שערכו עם בני זוג בהליכי גירושין, ניסו לשכנע את הבעל לסגור או לחמוק מתלונה שהגיש במשטרה • בפנים: תמליל השיחה המלא וניסיונות השכנוע

חשד: אב בית דין ניסה לשבש הליכים ושכנע בעל לבטל תלונה
יוסי זמיר

חשד: אב בית דין ומזכיר, שכנעו בעל לבטל תלונה במשטרה ואף תדרכו אותו כיצד לעשות זאת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשטרה הוגשה תלונה נגד אב בית דין רבני מקומי ונגד מזכיר ביה"ד, בחשד לשיבוש הליכים ונסיון להדחת חקירה.

ראשיתו של הסיפור, כאשר באחד מבתי הדין הרבניים האזוריים, (הפרטים המלאים שמורים במערכת) נערך לפני כשמונה חודשים דיון בעניינם של בני זוג שהיו בהליכי גירושין. לאחר מתן הגט הצדדים ישבו באחד המשרדים על מנת להסדיר עניינים שונים, אולם שם, נאמרו דברים המעלים חשד לעבירה פלילית מצד אב בית הדין ומצד המזכיר.

מסיבה לא ברורה ניסו הדיין ומזכירו לשכנע את הצדדים, ובעיקר את הבעל, להסיר תלונה במשטרה. המניע, ככל שיהיה, גם אם הוא לטובת בני הזוג - מעלה צל כבד וחשד חמור לשיבוש והדחת חקירה.

על מנת להבין במעט את המקרה נציין כי בני הזוג הגישו תלונות הדדיות במשטרה על אלימות. התלונה שהגישה האישה נגד הבעל נסגרה מחוסר אשמה, אך התלונה שהגיש הבעל על האשה הבשילה לכדי כתב אישום - אולם הפרקליטות משכה אותו כחודש אחר מתן הגט - זמן מה אחר ההדחה לכאורה של אב בית הדין.

אב בית הדין פנה לצדדים והציע להם לבטל תלונות הדדיות שהגישו במשטרה. "אני סתם מציע, מחוץ לפרוטוקול. יש שתי תביעות הדדיות, הוא פתח נגדה והיא נגדו, אני מציע בהסכמה, אם אתם יכולים עכשיו בהסכמה, ברוח טובה, אתה תוותר על התביעה שלך, היא תוותר על התביעה שלה. והכל ויורדים, שלום על ישראל. התביעות ירדו מבתי משפט, גמרת עם בתי משפט לגמרי", צוטט, למרות שראוי לציין שאין לצעד כזה כל משמעות, היות והמשטרה היא שמחליטה האם להמשיך ולחקור לאחר הסרת תלונה.

הבעל סירב, "אני לא יכול.. הם הציעו וזה אפילו משהו חצי פלילי, אבל אני אומר את זה לכם, אני לא רוצה להתעסק יותר מדי.." אך אב בית דין הבהיר: "כשאתה אומר 'לוותר' לא אמרתי שאתה לא צודק בתביעה, אני לא אמרתי את זה".

אב בית הדין ציין כי הוא נתקל במקרים דומים יום יום, שבני זוג מגישים תלונות במסגרת הליך גירושין, אך בהמשך במשטרה אומרים שלא זוכרים בדיוק מה קרה ולמשטרה אין עניין בזה וסוגרים את התיק. אך הבעל לא השתכנע, "מסרתי עדות במשטרה ואבא שלי גם עד..". הרב הגיב כי למשטרה אין עניין בזה. "כשבני זוג מתגרשים המשטרה גם מבינה, ברגע שמתגרשים נגמר הסיפור".

איך גורמים למשטרה לסגור את התיק? לאב בית הדין פתרונות: "איך יורדים מזה מהעץ הגבוה? אז ברגע שהבעל אומר, האשה אומרת, 'נכון, היה משהו, אבל אני לא זוכר בדיוק היה וזה לא כמו שתיארתי', סה"כ מה זה שריטה? מי יודע מה, זה לא מי יודע מה. המשטרה מעוניינת לשמוע את המילים האלה ממך. לא שאתה אומר 'שיקרתי'. 'זה לא היה בדיוק ככה, זה היה...'".

אך הבעל עמד על שלו, "אני לא מוכן. אני לא רוצה לעשות צעד שאח"כ מבחינת המשטרה אני אסתבך. יגידו לי 'אתה שיקרת לנו', אני לא רוצה ליפול לדברים האלה". הרב בתגובה: "אפשר להגיד נוסח מסוים שהמשטרה מעוניינת לשמוע את זה. אין לה עניין למשטרה לעשות תיקים על איזה שריטה שאשה שרטה את הבעל שלה". בתגובה לדברי הבעל שאין לו תיק פלילי אך לעומת זאת נגד האישה הוגש זה מכבר כתב אישום על אלימות נגדו, השיב הרב "לך תדע איך זה יתפתח, אי אפשר לדעת..."

בסיום השיחה אמר מזכיר בית הדין שהיה נוכח במשך כל השיחה, "אני מוכן לערב קצין משטרה שאני מכיר" וציין שמות של שני קציני חקירה איזוריים, "אני מכון לקחת אותך לייעוץ איתו, להגיד איך הדבר הזה שאתה תצא נקי בלי שום כחל וסרק".

גורם משפטי איתו שוחחנו, אמר כי הדברים שנאמרו על ידי אב בית הדין, גובלים בפלילים. לדבריו, הדברים שנאמרו על ידי מזכיר בית הדין, הם כבר ממש עבירה פלילית.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "לא היה ולא נברא, עורבא פרח". אך בידי 'בחדרי חרדים' הקלטה מהדברים שנאמרו במהלך השיחה שקטעים ממנה צוטטו כאן בכתבה. בנוסף, מספר גורמים שמכירים הרב הרב אישרו ל'בחדרי' שמדובר אכן בקולו שלו.

כאמור, תלונה הוגשה למשטרת ישראל שם יחליטו האם לפתוח בחקירה פלילית נגד אב בית הדין הרבני ונגד המזכיר.
אב בית דין מזכיר דיון עבירה פלילית תלונה במשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד