כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

איילנד: המדינה צריכה להגן על מתקני הקידוח

בפאנל בנושא ההשלכות האסטרטגיות של תגליות הגז, אמר איילנד: "חייבים הגנה" • מנכ"ל דלק, יורם טורבוביץ', התייחס לאפשרות כניסתה של 'גזפרום' הרוסית לשוק בארץ

מתקן קידוח
מתקן קידוח

אתר 'גלובס' מדווח מכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, על פאנל מיוחד שעסק בנושא ההשלכות האסטרטגיות של תגליות הגז והנפט בישראל.

בין השאר השתתפו בפאנל שר התשתיות עוזי לנדאו, יו"ר דלק יורם טורבוביץ' וגיורא איילנד – אשר בכובעו הקודם היה איש הביטחון הלאומי ובכובעו העכשוי הוא יועץ לחברת 'גבעות'.

לנדאו חזר והבהיר את דעתו השלילית על המלצות ועדת ששינסקי, כאשר טורבוביץ' מצטרף אליו, מנכ"ל דלק הוסיף והתייחס גם לשמועות שענקית הגז הרוסית 'גזפרום' תשקיע בחיפושי הגז בארץ, והבהיר כי לדעתו הם יחכו לראות מה קורה במאגר לוויתן.

הנאום המשמעותי ביותר מבחינת הכנס היה של גיורא איילנד, הוא הדגיש את העובדה כי חיזבאללה בדרך להשיג טילים בעלי דיוק של עד למטרים ספורים מהמטרה, עם טווח עד מרכז הארץ, כאשר ברור שהיעדים המרכזיים שלהם יהיו תשתיות, ובהקשר של הקידוחים – אין ספק שאסדות הקידוח ומתקני התפעול יהיו יעדים ראשונים במעלה מבחינתם.

איילנד הבהיר כי לדעתו הממשלה היא זו שאמורה לספק את ההגנה על המתקנים, כפי שמקובל ברוב העולם, עוד הוסיף כי הוא אכן צופה הצלחה בקידוחי גבעות ורואה פוטנציאל גדול לאתרי נפט משמעותיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד