י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קיצונים פרצו לביתו של בכיר חב"די כמחאה נגד ההסכם עם צה"ל

קבוצת קיצונים פרצו לביתו של רב הערים קרית גת ושדרות וחבר בית הדין של חב"ד, הרב משה הבלין, כמחאה נגד ההסכם שהוביל לדיחוי גיוס בני ישיבות חב"ד • הרבנית נזקקה לטיפול רפואי • הרב התלונן במשטרה ואמר: "חייבים להוקיע אותם מתוכנו"

הרב משה הבלין
הרב משה הבלין

זעזוע בחב"ד: קבוצה של כעשרים קיצונים, חסידי תולדות אהרון, פרצו הערב (ד), לביתו של רבה של קרית גת ושדרות - הרה"ג רבי משה הבלין, כמחאה נגד ההסכם של דיחוי בני ישיבות חב"ד עם צה"ל.

הקבוצה מחתה בקולי קולות בבית הרב ושברה רהיטים. הרבנית נזקקה לטיפול רפואי ופונתה לבית החולים. הרב הגיש תלונה במשטרה ואמר: "חייבים להוקיע אותם מתוכנו".

הרב משה הבלין, הינו חבר בי"ד רבני חב"ד, רבה הראשי האשכנזי של קריית גת, ראש ישיבת חב"ד ורב קהילת חב"ד בעיר. מאז אדר תשע"ב מכהן גם כרב ראשי זמני של שדרות.

לפי טענת המוחים הרב עומד מאחורי ההסכם שנערך בין צה"ל לחב"ד אודות דיחוי גיוס בני ישיבות חב"ד לצבא.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', על-פי ההסכם, רק 15 אחוז מהתלמידים החב"דיים יקבלו פטור מצה"ל לכל ימי חייהם, כדי שיוכלו להקדיש את חייהם לתורה ולשליחות. הם ייבחרו בידי ראשי-הישיבות וצה"ל.

עד לחתימת ההסכם, כל בחור ישיבת חב"ד שיצא לחו"ל הוגדר כמשתמט, אך על פי ההסדר החדש בין ישיבות חב"ד למדור שילוב חרדים בצה"ל, לכלל בחורי ישיבות חב"ד יותר לצאת מישראל לאורך תקופה שלא תארך מעל שנתיים, במהלכם ישהו במשך כשנה בישיבה ובנוסף יבצעו שליחות ברחבי העולם במשך כשנה נוספת.

עם חזרתם ארצה של הבחורים החב"דיים בתום שנתיים של לימודי קודש בחו"ל - בגיל ממוצע של 22 - הם יוכלו להמשיך בלימודיהם למשך שנתיים נוספות, בכולל או בישיבה. עם זאת, מי שירצה, יוכל להתגייס.

בגיל 24 הם יעמדו שוב בפני צומת דרכים - ויבחרו האם להתגייס או להמשיך בלימודים בכולל או בישיבה. מי שייבחר להמשיך בלימודיו יקבל ארכה עד גיל 26. בגיל זה, יחויבו תלמידים הכוללים והישיבות להתגייס. כאמור, רק 15 אחוז מתוכם יקבלו פטור גורף.

ההסכם יחול גם על 300 הבחורים שאיום הגיוס המיידי מונח על ראשם, והם למעשה יוכלו לקבל פטור עד גיל 26.

הרב הבלין משמש כדיין בהרכבים שונים של רבני חב"ד, בעיקר בדיני תורה ובבוררויות בנושאים פנימיים בחב"ד. כמו כן הוא חבר עמותת הרבנים פיקוח נפש, חבר נשיאות "הוועידה לחיזוק מסורת חכמי המזרח ומורשת תורת החסידות" וחבר מערכת סדרת הספרים "כשרות".
הרב הבלין חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד