ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מה נשים צריכות? לנוח על הספה אחרי העבודה

מחקר בדנמרק שהתפרסם לפני כשנה, קבע כי נשים צריכות להירגע אחרי יום עבודה תוך כדי מנוחה על הספה • כיצד הגיעו למסקנה הזו והאם זה באמת עובד? • הראו לי את האישה שניסתה את הנוסחה

מה נשים צריכות? לנוח על הספה אחרי העבודה

"מה הבעיה"? היא הסתכלה עלי בעיניים משתוממות.
"את חוזרת הביתה והולכת לנוח שעה-שעתיים, תראי איך את ממוטטת".

איך אני ממוטטת? ספרו לי על זה, אבל אין סיכוי שאני הולכת לנוח אחרי העבודה. אז רק מתחילה המשמרת השניה שלי עם הילדים וגולשת למשמרת השלישית שבמהלכה אני קורסת. איך נשים מצליחות להישאר ערות אחרי שעת חצות? איני מצליחה להבין - עייפה מכדי לקלוט.

כשנתקלתי במחקר שהתפרסם לפני כשנה, כמעט התפרץ בי רצון להגר לדנמרק. שם יודעים מה אישה צריכה!

אן מארי טולסתרופ, דוקטור בבית החולים אהרוס בדנמרק, הובילה את המחקר שקבע: נשים צריכות להירגע יותר מגברים, ולשם כך עליהן לנוח בשובן מיום עבודה. על פי תוצאות המחקר, שנערך באופן פיזיולוגי אישי למשתתפים, עלתה התוצאה כי נשים מתחילות להירגע רק לקראת השעה אחת עשרה בלילה, בעוד גברים נרגעו בשובם מיום עבודה.

הסיבה שנשים לחוצות יותר, היא מכיוון שעול הבית והסידורים ממשיך אצלן גם אחרי העבודה ונכנס איתן הביתה וגולש גם לשעות הערב. פלא שהן צריכות לנוח?

על פי הסטטיסטיקה, בדנמרק - נשים עובדות 243 דקות ביום בעבודות בית, לעומת 186 דקות אצל גברים. נשים סובלות מלחץ ב-80% יותר מגברים.

דוקטור טולסתרופ ממליצה שנשים ינסו לשכב ולנוח ברגע שהן מגיעות הביתה.
"שמענו על מרשמי התעמלות ועל מרשמי דיאטה, אבל אני חייבת לומר שאני ממליצה על מרשם הספה".

אני מנסה לחשוב מי האמיצה שמסוגלת להגיע הביתה ולהוריד את מפלס הלחץ שלה על ידי מנוחה על הספה. רק מהמחשבה מה יחכה לי כשאקום - כולי נכנסת לסטרס מואץ, מישהו דיבר פה על לנוח?,
מנוחה לחץ מחקר דנמרק נשים צריכות להירגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד