כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרובוקציה חילונית: מאות צעירים מתכננים "מסיבת רחוב בבני ברק"

רעיון פרובוקטיבי שעלה על ידי "ישראל חופשית" תפס תאוצה ברשתות החברתיות, והחל מאמש הודיעו כבר 1300 צעירים חילוניים כי הם מתכוונים להגיע למסיבת רחוב בלב בני ברק במהלך השבת הבאה • ויש אפילו מי שידאג להביא גז מדמיע

(פלאש90)
(פלאש90)

מעל ל-1300 צעירים וצעירות כבר הודיעו על כוונתם להשתתף בהפגנת מחאה נגד הנציגים החרדים שמתוכננת בבני ברק, תחת הכותרת "מסיבת רחוב בבני ברק", במהלך השבת הבאה (17 בספטמבר) פרשת כי תצא.

את הרעיון הראשון להפגנת הפרובוקציה הזו העלו ב"ישראל חופשית", ארגון אזרחי הנאבק להפרדת הדת מהמדינה. לדברי מנכ"ל הארגון מיקי גיצין הרעיון עלה בעקבות "ההתערבות החרדית" בשבת החילונית. גיצין אמר כי "במדינת ישראל ברור שלא מתערבים בשבת של החרדים, אבל השבת של החילונים נתונה למשא ומתן ולהחלטות השרים החרדים. אנחנו נראה שגם השבת של החרדים על שולחן הדיונים".

בישראל חופשית העלו את הרעיון להפגין בבני ברק כאפשרות, אך צעירים חילונים שהתלהבו פתחו אירוע בפייסבוק ותוך שעות ספורות הצטרפו אליו מעל ל-1300 צעירים, שלפי איך שזה נראה מתכוננים להגיע בשבת הבאה למסיבה בתוך בני ברק.

בדברי ההסבר מבהירים המארגנים כי - "הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהילחם על החופש לחיות. אי אפשר לשתוק יותר להפרת הסטטוס קוו. אי אפשר להגביל את תנועת האנשים בשבת וגם ביום חול בגלל גחמות פוליטיות חרדיות.

"זהו קול השעה לשפויים שעוד נותרו פה, למי שלא רוצה לראות את משמרות המהפכה של החרדים בת"א. שירתנו בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים עובדים כמו חמורים. הגיע הזמן להבהיר שמיעוט קיצוני לא ישלוט בנו! אנחנו שמניעים את המדינה הזאת נהיה בה חופשיים, או נילחם עד שנהיה כאלה!".

לגבי המתוכנן, כותב יוזם ההפגנה כי - "אני קורא לכם לבוא לבני ברק (כתובת מדויקת בהמשך) בשבת הבאה, עם מוזיקה, מגאפונים והרבה מצב רוח כדי להוכיח לכולם שהציבור החילוני לא פראייר ולא שקט. עברתם את הגבול ועכשיו שומרי הגבול יגיעו אליכם".

בדף האירוע מתנהלים עשרות דיונים ערים בין המשתתפים על מהות ההפגנה והפרובוקציה. לצד מגיבים שתוהים מדוע לתרום לקרע בחברה הישראלית ולקרוא תיגר על החברה החרדית ישנם לא מעט צעירים שמספרים כי הם מתכוונים להגיע עם מיקרופונים ואפילו עם "גז מדמיע". יצויין כי בהפגנה האחרונה שנערכה במוצאי השבת בתל אביב בתמיכה בחילול השבת ברכבת הגיעו מאות בני אדם בלבד, כך שקשה לראות כמה מתוכם אכן יגיעו בסופו של דבר לבני ברק ולא יסתפקו רק בקריאות מחאה ברשתות החברתיות.

בנוסף, מתכננת "ישראל חופשית" שלוש הפגנות מחאה נוספות במוצאי שבת הקרובה בירושלים, תל אביב ובאר שבע, תחת הסיסמה "לא סוגרים שבת". בדברי ההסבר הם אומרים כי "לא מעניין אותנו אם המפלגות החרדיות והבית היהודי אשמים, או שנתניהו ושריו עושים עלינו ספינים.
השורה התחתונה זה שמשחקים לנו בחיים בשם הדת, שולטים עלינו, מנסים לחנך מחדש את ילדינו החילוניים ורואים בנו עגלה ריקה".






מסיבת רחוב בני ברק ישראל חופשית משבר השבת יחסי חילונים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד