י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שלושה עצורים בחשד לפריצה לבית הרב הבלין

אמש הגיעו עשרה מפגינים לביתו של הרב הבלין שחתם לאחרונה על הסכם גיוס בין צה"ל לחב"ד, וחוללו הרס • שלושה נעצרו, ויובאו להארכת מעצר

הרב משה הבלין, צילום באדיבות col
הרב משה הבלין, צילום באדיבות col

שלושה חרדים נעצרו הלילה על ידי המשטרה לאחר שאמש הגיעו לביתו של רב העיר קריית גת הרב משה הבלין המשמש גם כראש ישיבת חב"ד בעיר.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', השלושה חשודים כי הם פרצו לבית הרב, והפרו את הסדר בביתו על רקע תמיכתו בסוגיית גיוס בני הישיבות. השלושה יובאו במהלך היום לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אמש בשעות הערב המאוחרות הגיעו כעשרה מפגינים חרדים לביתו של הרב ונכנסו לביתו שם החלו מפרים את הסדר תוך פגיעה בפרטיותו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו שלושה מהמפגינים, והם הועברו לחקירה במשטרה שם סרבו אף להזדהות.

הקבוצה מחתה בקולי קולות בבית הרב ושברה רהיטים. הרבנית נזקקה לטיפול רפואי ופונתה לבית החולים. הרב הגיש תלונה במשטרה ואמר: "חייבים להוקיע אותם מתוכנו". לפי טענת המוחים הרב עומד מאחורי ההסכם שנערך בין צה"ל לחב"ד אודות דיחוי גיוס בני ישיבות חב"ד לצבא.

במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.

הרב משה הבלין, הינו חבר בי"ד רבני חב"ד, רבה הראשי האשכנזי של קריית גת, ראש ישיבת חב"ד ורב קהילת חב"ד בעיר. מאז אדר תשע"ב מכהן גם כרב ראשי זמני של שדרות. הרב הבלין משמש כדיין בהרכבים שונים של רבני חב"ד, בעיקר בדיני תורה ובבוררויות בנושאים פנימיים בחב"ד. כמו כן הוא חבר עמותת הרבנים פיקוח נפש, חבר נשיאות "הוועידה לחיזוק מסורת חכמי המזרח ומורשת תורת החסידות" וחבר מערכת סדרת הספרים "כשרות".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו של הרב משה הבלין, שהותקף אמש על-רקע חתימתו על הסכם עם צה״ל בנוגע לגיוס בני ישיבות. השר ליברמן, שפנה כבר לפני כמה ימים במכתב לשרת המשפטים ולשר לבט״פ בענין ההסתה והפגיעה נגד חיילים חרדים ואלו הפועלים למען שילובם של החרדים בצה״ל, אומר כי יש להעביר מסר ברור לאותם מתפרעים שמדינת ישראל לא תסבול כל סוג של הסתה או אלימות נגד אותם חיילים ורבנים.

לדברי השר ליברמן, תקיפת הרב היא חציית קו אדום והמקרה הזה צריך שישמש בידי מערכת אכיפת החוק תמרור אזהרה כלפי אלו שמאיימים, משמיצים ופוגעים בחיילים חרדים ובמי שפועל למען שילובם של החרדים בצה״ל. רק פעולה החלטית ובלתי-מתפשרת וענישה משמעותית כלפי אותם תוקפים תוכל לשים סוף לתופעות הפסולות הללו, אומר השר ליברמן, ואני מצפה ממערכת אכיפת החוק על כל זרועותיה לפעול בהתאם.

אל״מ במיל׳ יונתן ברנסקי, מנכ״ל עמותת נצח יהודה ומי שעצמו שימש בעבר כמפקד הגדוד החרדי, מוסר בתגובה כי ״עולם הפוך ראיתי. בזמן שהחיילים שלנו מוסרים את נפשם כפשוטו, תוך הקפדה על תורה ומצוות, התוקפים הללו פועלים בניגוד לכל ערך תורני במעשים שלהם ובהתנהגותם, ולכן הם ראויים לכל גינוי. מה שמטריד הוא שהגינוי הזה לא נשמע מצד אישי ציבור חרדיים. זה חבל מאוד כי החיילים שלנו נמנים על הציבור החרדי ומצפים מנציגיהם להלחם עבורם, כמו שהם נלחמים עבור כל עם ישראל״.
הרב משה הבלין הסכם גיוס חבד פריצה לבית הרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד