ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מעשן? הבדיקה הזו תציל את חייך

אם אתה מעשן אתה חשוף לסרטן קטלני • מחקר אמריקני ענק שכלל עשרות אלפי אנשים, מצא כי סריקת CT מוקדמת, יכולה לגלות מבעוד מועד גידולים סרטניים בריאות ולהציל את חיי החולים

מעשן? הבדיקה הזו תציל את חייך

סרטן ריאות הוא אחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר. 90% מאלה שחלו בו מתים, זאת בעיקר משום שקשה לאבחן אותו בשלביו המוקדמים.

עתה, מחקר אמריקני ענק שכלל עשרות אלפי אנשים, מצא כי סריקת CT מוקדמת, יכולה לגלות מבעוד מועד גידולים סרטניים בריאות ולהציל את חיי החולים.

במחקר החדש שערך המכון האמריקני לסרטן, נבדקו כחמישים אלף איש מ-33 מרכזים רפואיים בארצות הברית ונמשך שלוש שנים במהלכו עברו המשתתפים במחקר בדיקות CT ואשר טופלו אחר כך כאשר התגלו גידולים.

סרטן הריאות הוא הסרטן הקטלני ביותר ההורג למעלה ממיליון איש מידי שנה בעולם, רובם מעשנים. מהמחקר עלה כי הסריקות גילו את הסרטן בשלביו הראשונים ובכך אפשרו טיפול יעיל בו.

"בדיקת ה-CT מאתרת גידולים קטנים ביותר שאינם נראים בצילום חזה", אמר פרופ' דיויד ג'יראדה, ראש צוות החוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, "אולם לא ידענו האם האבחון המדויק הזה מונע בפועל תמותה. הגידולים שמראה ה-CT אינם תמיד סרטניים, אולם מהמחקר עלה כי סריקת CT מוקדמת אכן מאפשרת למנוע שיעור גבוה של תמותה מסרטן ריאות".

בדיקה מעין זו מוצעת במכונים פרטיים ובבתי חולים. הבדיקה אינה מכאיבה ואורכת מספר דקות. היא אינה מצוייה בסל התרופות כרגע ועלותה במכונים הפרטיים כאלף שקל.

למרות שהבדיקה כאמור כרוכה בתשלום, ממליצים רופאים לכל מעשן לרוץ ולהיבדק.

עם זאת יצויין שהבדיקה עצמה כרוכה בחשיפה לקרינה חזקה ועשויה לחולל סרטן. כך שהכי מומלץ? פשוט להפסיק לעשן!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד