י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפיד לחילונים: "אלחם בכפייה הדתית"

יו"ר 'יש עתיד' מזגזג שוב: אחרי הפרסומים על חימום יחסים עם החרדים והקו שנקט בפרשת חילולי השבת - מבטיח לפיד מאבק בסוגיית הליבה

לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלת היחסים בין המפלגות החרדיות ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד עלתה שוב לדיון בפרשת עבודות הרכבת בשבת וסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לאחר שהאחרון הבהיר השבוע בראיון לערוץ 10 כי "החרדים הם לא הסיפור. כולם עשו עליהם סיבוב", הבוקר (חמישי) עשה לפיד סדר, 'חזר לסורו' והבהיר כי במידה ויהיה ראש הממשלה – הוא ימשיך להיאבק עם החרדים על לימודי הליבה.

"אין לי בעיה להיאבק עם החרדים - כשצריך וכשהם עושים דברים לא טובים", אמר לפיד בגל"צ, "אני עדיין בבג"צ על השוויון בנטל ואני היחידי שנאבק על לימודי מתמטיקה ואנגלית ועל ברית הזוגיות".

לפיד התייחס למשבר עבודות הרכבת ואמר כי "פה החרדים לא היו המקרה, אני אמרתי את האמת והאמת הייתה שזה לא היה סיפור על דתיים וחילוניים, זה היה סיפור על ראש ממשלה ושר שלוקחים 200,000 איש והופכים אותם למשחק מאבק פוליטי ביניהם, ואני מצטער, אני לא מוכן להיבנות משנאה, כשצריך להיאבק נאבקים, כשלא צריך לא נאבקים".

לפיד נשאל על ציטוטים שהתפרסמו בשמו, שכביכול נכתבו בטור בעיתון 'משפחה', "לא רקדתי לפי צלילי נתניהו, הוא רצה שהחרדים יספגו את האש. לא ניצלתי את השבוע האחרון להסית נגד חרדים, מקווה שהם יתחילו להאמין לי. הוכחתי השבוע גם לגדול הספקנים החרדים שאני רציני. אני לא טועה פעמיים, רבתי איתם פעם אחת, זה לא היה נכון וזה מאחורי. אני יותר לא הולך לכפות שום דבר על חרדים", נאמר בציטוטים שהתפרסמו.

"ראיתי את הציטוט הזה", הגיב לפיד, "והלכתי לקרוא את הטור וראיתי שהוא לא נמצא בו, כשאתה הולך להוות איום אמיתי ולהיות מפלגת שלטון - מתחילים להפיץ עליך שקרים, בא תקרא את הטור בעצמך ולא משהו שמישהו אמר ותגלה שאין את זה", אמר. עם זאת, ראוי לציין כי בטור המדובר אכן מופיעים הציטוטים הללו.

כזכור, השבוע עלתה האופציה של הצטרפות המפלגות החרדיות לממשלה עתידנית בראשותו של לפיד, זאת לאחר שתוצאות סקר מינה צמח העניקו ל'יש עתיד' 24 מנדטים, בעוד ש'הליכוד' זכה ל-22 מנדטים בלבד, לעומת 30 בבחירות האחרונות. בנוסף, דווח כי יו"ר ש"ס אריה דרעי כרת 'ברית' עם לפיד וכי השניים מנהלים מגעים חבריים בתקופה האחרונה, בתגובה ל"בחדרי חרדים" הכחיש דרעי את הפרסום.

כאמור, הבוקר נראה כי במידה ולפיד ירכיב בעתיד את הממשלה, הרי שאין בכוונתו לעשות לחרדים חיים קלים, "אם אעמוד בראשות הממשלה - אחזיר את חובת לימודי הליבה, כתנאי לתקצוב מוסדות" אמר הבוקר בגל"צ, "אנחנו צריכים שכל ילד בישראל ילמד לימודי מתמטיקה ואנגלית, זה לא במקום לימודי תורה, להבדיל עם השוויון בנטל, בציבור החרדי – יש הסכמה רחבה שאין שום הצדקה בעולם שילדים במדינת ישראל לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית", הוסיף ואף התייחס לסטטוס קוו ולשבת, "אני בעד שהשבת תהיה יום אחר מכל השבוע, אבל אני נגד כפייה דתית ואני אלחם בה".
לימודי ליבה יאיר לפיד יש עתיד חילולי שבת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד