כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כץ מסכם: "יעבדו בשבת - רק מה שהכרחי"

שר העבודה והרווחה המחזיק את הסמכויות בידיו בהתאם להחלטת בג"ץ, הודיע כי יהיו עבודות השבת ברכבת - אך רק מה שהכרחי

כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90
כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90

לאחר שהעבודות שהתבצעו בשבת האחרונה על ידי 'רכבת ישראל' יצרו סערה פוליטית רחבה, היום (חמישי) הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ כי בשבת הקרובה ייערכו עבודות תחזוקה ברכבת.

"בשבת זו ייערכו עבודות אחזקה הכרחיות, על מנת שתנועת הרכבות תפעל כסדרה בצורה המיטבית והבטיחותית ביותר למען כל נוסעיה. ברצוני לציין כי הנחיתי את הנהלת הרכבת לאפשר לכל עובד חרדי או חילוני שלא לעבוד בשבת במידה ואינו רוצה בכך", אמר כץ.

כזכור, אתמול נפגשו ראשי המפלגות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני - וגיבשו דעה בנושא הסטטוס קוו והשבת.

בפגישה קבעו הנציגים לעשות הכל בשביל להנמיך את הלהבות ולהסיט את החיצים המופנים אל כיוונו של המגזר החרדי, כמו כן, הוחלט להימנע מלייצר כותרות בעייתיות.

בניסיון להרגיע את הרוחות, אמר דרעי הבוקר בראיון לynet כי "בסופו של דבר החילונים הם אלה שיחליטו איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נאכוף על אף אחד מה לעשות. אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית, יהודית אמנם, אבל חילונית".

לדברי דרעי, "אין לנו עניין לחולל משברים. אנו מבינים שאנו לא חיים במדינת הלכה, טרם הגענו לימות המשיח וטרם הגענו למצב האידיאלי שבו כל עם ישראל מבין מהי מהות השבת. לא פניתי ולא לחצתי על השר חיים כץ בעניין העבודות בשבת. צריך לעשות מה שחייבים ובאמצעות עובדים לא יהודים, ואני סומך שזה ייעשה".

אתמול סיפר השר כץ ל'כלכליסט' כי המפלגות החרדיות לא פנו אליו עם דרישות בנושא, לדבריו, "כשליצמן מחליט להכניס MRI לבית חולים הוא פונה אלי? אז זהו. לפני בתפקיד הזה היה ראש הממשלה ולפני דרעי. אז אני רוצה לחזור להתנהלות של דרעי. שהעסק מתנהל".

עוד הוסיף כץ כי "מה שצריך לעבוד בשבת יעבוד ואיפה שלא צריך לא יעבדו, אעשה את הדברים בשקט. אתם כבר תראו איך. המטרה שלי היא שנשמור את קדושת השבת כשבמקביל החיים במדינה צריכים להתנהל כמו שהתנהלו עד כה".

"מה שגרם לתסיסה זה שאמרו תראו אנחנו עושים", התייחס שר העבודה והרווחה למשבר שפרץ, "אני לא אפרסם איפה עובדים ואיפה לא. היה יותר מדי פרסום ויותר מדי רעש, בין השאר כי זה היה אירוע חריג בגודל של הבנייה. זה כמו ממשלת רבין הראשונה שנפלה כי הביאו מטוסי פאנטומים בשבת. צריך להפעיל את הראש".
חילולי שבת רכבת ישראל חיים כץ רשיון עבודה משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד