כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משפט רוצח שטארק - הזוועה נחשפת: התוכנית, הרצח ושריפת הגופה

מאות חסידי סאטמר גדשו את אולם בית המשפט המחוזי בברוקלין אתמול, עם פתיחת משפטו של קנדל פליקס, אחד מרוצחיו של הנגיד ר' מנחם שטארק הי"ד לפני כשנתיים • בפנים: העדויות המצמררות, פרטים מתוך החקירה וסיפור הרצח המלא

משפט רוצח שטארק - הזוועה נחשפת: התוכנית, הרצח ושריפת הגופה

אולם בית המשפט המחוזי בברוקלין נראה אתמול (ד) כמו שטיבל. האולם היה גדוש עד אפס מקום בחסידי סאטמר תושבי ויליאמסבורג, שהגיעו לפתיחת משפט רוצחו של איש הנדל"ן החרדי ר' מנחם שטארק הי"ד, שנחטף ונרצח באכזריות לפני שנתיים.

בפני חבר המושבעים שנבחר בקפידה, הציגו העדים השונים עדויות ופרטים שונים שלא היו ידועים עד כה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לפי מה שהוצג בבית המשפט, הרצח אירע בינואר 2014 בלילה מושלג, קרוב לחצות הלילה, בעת שר' מנחם שטארק שהתגורר בויליאמסבורג, יצא ממשרדו הנמצא במרחק שני בתים מביתו. שני רעולי פנים שהמתינו לו מחוץ למשרד התנפלו עליו וגררו אותו ללימוזינה שהמתינה בפתח המשרד. כעבור יממה של חיפושים שערכו המשטרה והארגונים החרדיים, נמצאה גופתו חרוכה בתוך פח אשפה בתחנת דלק באזור גרייט ניק בניו ג'רזי.

מאז הרצח חוקרת המשטרה את הפרשייה, כאשר העצור היחידי החשוד ברצח הינו נהג הלימוזינה -פלקס, שהודה תחילה ברצח ואח"כ חזר בו מהודעתו, ואמר כי דודו הוא זה שרצח את שטארק, ואילו הוא היה רק הנהג. אתמול נפתח משפטו של קנדל פליקס ונציג התביעה סיפר לחבר המושבעים את נסיבות הרצח והעובדה שכל בני משפחתו של קנדל פליקס, שעבד בעבר בפרויקט של שטארק, היו שותפים לרצח, ובמיוחד הדוד של פליקס - שלדבריו היה המוח של החטיפה והרצח, ואשר שטארק היה חייב לו כסף.

נציג התובע הכללי של ברוקלין חשף בפני חבר המושבעים קטעים מחקירת החשוד, במהלכם התגלה כי לאחר ששטארק נאבק בחוטפיו, והם נאלצו לגרור אותו לרכב, הסיעו אותו שני החוטפים לביתו של קרוב משפחה נוסף בשם הנרי ארווין, אלא שבדרך אירע פנצ'ר, אחד החוטפים נהג והשני אמור היה להשתלט על ר' מנחם שטארק, במהלך ניסיון ההשתלטות עליו, הפעיל החוטף כוח רב ור' מנחם נחנק.

נציג התובע סיפר כי שני החוטפים החליטו לחזור לויליאמסבורג בגלל סופת השלג הקשה, ואכן הם הצליחו להגיע לרחוב רוטליג' בשכונה, כדי להשליך את הגופה בשלג ולהימלט, אלא שכשהגיעו הבחינו בכוחות משטרה רבים ובחרו לשנות תוכנית ולנסוע לביתו של קרוב משפחה שלישי. הלה ראה שהענין הסתבך וגייס קרוב משפחה נוסף, הארבעה החליטו לנסוע לאזור גרייט ניק , בתחנת הדלק רכשו דלק, מרחו בו את הגופה, העלו אותה באש והשליכו אותה במכולת הזבל של תחנת הדלק.

אמילי דין, עוזרת התובע המחוזי, אמרה כי במיני וואן שבו נחטף ונרצח שטארק נמצאה על הרצפה מעטפה שבה היו שני צ'קים, וכן התגלה מכשיר סלולארי עם ג'י פי אס שהוצמד לתחתית מכוניתו של שטארק שלושה שבועות לפני החטיפה והרצח, עוד התגלה כי החוטפים גנבו את מכשיר הסלולר של שטארק, אבל לא ידעו שלשטארק היה מכשיר נוסף בכיס, שהתגלה בחיפוש שערכה המשטרה בבית הדוד של פליקס.

ג'ק גולדברג, עורך דינו של קנדל פליקס, אמר כי לפני ארבעה חודשים התאפשרה חקירתו של פליקס אשר עד אז נחשב כלא כשיר, ובמשך לילה שלם הוא נחקר, והחוקרים הוציאו ממנו עדות לא נכונה. לטענת גולדברג עבר מרשו אירוע מוחי שהותיר אותו עם בעיות קשות. גולדברג טען שהחוקרים ניצלו את מצבו הנפשי והאיי.קיו. הנמוך שלו כדי לתמרן אותו ולהוציא ממנו הודאה ברצח, וכי הוא מתכונן להביא לעדות את הפסיכולוג שטיפל בפליקס.

במהלך השימוע הראשון שכאמור נערך אתמול, הוצגו בפני חבר המושבעים גם סרטי וידיאו שנאספו מזירת הרצח, וסרטי שמע מחקירות שנערכו במהלך השנתיים מאז הרצח. התובע גם העלה את השאלה מדוע לא נעצרו עדיין יתר השותפים.

היום (ה) אמור להמשיך השימוע בבית המשפט, ובני משפחת שטארק והעסקנים מבקשים מהציבור להמשיך להופיע באולם בית המשפט, כדי להוכיח לחבר המושבעים את הענין הרב שיש לקהילה בפיענוח הרצח הנתעב.
שטארק רצח קנדל פליקס חקירה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד