י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חילולי השבת: מתיחות בין ש"ס ליהדות התורה

בעוד דרעי ממהר להצהיר כי "החילונים יחליטו איזו שבת הם רוצים" ומותיר את ההכרעה בידיו של חיים כץ, ביהדות התורה לא מרוצים: "דרעי מילכד אותנו"

דרעי וליצמן. צילום: אפי שריר, פלאש 90
דרעי וליצמן. צילום: אפי שריר, פלאש 90

לאחר תקופה ארוכה של שיתוף פעולה מלא בין סיעות ש"ס ל'יהדות התורה', ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר (חמישי) נוצר קרע משמעותי בין הסיעות, לאחר שיו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שבר שתיקה והעניק ראיון ל ynet - בו הוא אמר כי "החילונים הם שיחליטו איזו שבת הם רוצים".

גורם בכיר ב'יהדות התורה' זעם הבוקר על דרעי, "לא יתכן שהחילונים הם אלו שיקבעו את צביונה של השבת", אמר והוסיף כי "דבריו של דרעי הכניסו אותנו למלכוד חמור מול נתניהו וכץ, דרעי הראה להם שהוא בידיים שלהם – והותיר את 'יהדות התורה' פעורת פה".

הכעס על דרעי מגיע בעיתוי רגיש במיוחד, לאחר ששר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע היום כי בשבת הקרובה ייערכו עבודות תחזוקה ברכבת, מנגד, 'יהדות התורה' עדיין שומרת על שתיקה.

גורם ב'יהדות התורה' אמר ל"בחדרי חרדים" כי "כעת אנחנו לא יודעים מהי עמדתנו, האם ניתן לחיים כץ לעשות מה שהוא רוצה או לא, הדיונים כעת הם איך אנחנו הולכים להתנהל מול חיים כץ, והנה בא אריה דרעי והקדים את 'יהדות התורה' בצעד - ואמר לחילונים 'אני כביכול נמצא בצד של הטובים, אם יש רעים זה 'יהדות התורה' ולא אני'".

לדברי הגורם, "בעקבות דבריו של דרעי - היום חיים כץ וראש הממשלה יודעים שהיהדות החרדית הם לא כמקשה אחת, יש את 'יהדות התורה' ויש את ש"ס. לא הגיוני לבוא ולומר 'החילונים יקבלו מה שהם רוצים', אי אפשר לתרץ את זה ב'אני רוצה לומר לחילונים את מה שהם רוצים לשמוע', מדובר בתקדים שטרם היה, לא יתכן שהחילונים יכפו עלינו את השבת, זה התפקיד שלנו".

מקורבי דרעי אמרו ל'בחדרי חרדים' בתגובה להתקפות עליו מצד בכיר ביהדות התורה: "מדובר בטענות לא נכונות. ראשי הסיעות החרדיות פועלים ביחד ותוך שיתוף פעולה מלא".
חילולי השבת יהדות התורה שס דרעי מתיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד