י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: פשקווילים נתלו נגד האפליה בסמינרים

המראות הכואבים החוזרים על עצמם מידי שנה עם פתיחת שנת הלימודים הניעו קבוצה של פעילים מתנועת "תור הזהב" להגיע למרכזי הערים החרדיות, ולתלות מודעות מחאה חריפות - תיעוד

צפו: פשקווילים נתלו נגד האפליה בסמינרים

הלילה (ה') יצאה קבוצה של פעילי תנועת "תור הזהב", חרדים ולא חרדים, לסבב תליית מודעות רחוב בבני ברק, ירושלים, חיפה ורכסים נגד אפליית הבנות הספרדיות בקבלה לסמינרים.

בפשקווילים הם מסמנים את מנהלי הסמינרים ומוסדות החינוך המפלים כמי שנושאים באשם למצב הנורא, החוזר על עצמו מידי שנה עם פתיחת שנת הלימודים.

בהודעה שפרסמו, אומרים בתור הזהב - "אנחנו מודעים לכך שהנושא ״לא פופולרי״ אך לא נשקוט ולא ננוח עד שהמצב ישתנה אחת ולתמיד. בתור הזהב אנחנו מאמינים ופועלים בשיתוף פעולה בין חרדים, דתיים, חילונים ומסורתיים. תנו לילדות ללמוד בכבוד".

אסתי שושן, חברת התא החרדי של "תור הזהב" הסבירה למנדי גרוזמן ב-nrg: "תמיד אומרים לנו להקים מוסדות משלנו ולהפסיק להיות תחת אחרים. האם מישהו חושב שזה הגיוני לייצר מערכות חינוך על בסיס גזע?

"מה שקורה היום במערכת החינוך החרדית הוא פשע בל יתואר, זה נובע מכך שהמדינה הפקירה את החינוך החרדי בידי גופים ועמותות פרטיות העושים שם ככל העולה על רוחם. גם במוסדות הציונות הדתית מערימים עלינו קשיים ואנו נמצאים במצב כמעט בלתי אפשרי".

עו"ד אופיר טובול, מי שהקים את 'תור הזהב', אומר כי: "דמעות הילדות המודרות, שסביר להניח ילוו אותן לשארית חייהן, הן קלון שמוטל על החברה הישראלית בכללותה. הבעיה הזאת אמורה להעסיק לא רק את הציבור החרדי-ספרדי אלא את כל מי שמעוניין לחיות בחברה צודקת".

גם עו"ד יואב ללום, ממייסדי התא החרדי בתור הזהב ועמותת "נוער כהלכה" ונושא הדגל במאבק באפליה אומר כי: "הגיע הזמן להסיר את הכפפות. לא ייתכן שבשנת 2016 עדיין ישבו מנהלי מוסדות גזעניים ויקבעו את גורלן ועתידן של הבנות. עלינו להילחם בכל הכוח על כל ילדה וילד עד שהמציאות הנתונה תשתנה".





פשקווילים אפליה בסמינרים תור הזהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד