א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דרעי הרגיע את החילונים, וההפגנות בוטלו

יו"ר ש"ס העניק ראיון מרגיע, ותנועת "ישראל חופשית" הודיעה על ביטול ההפגנות לשבת הקרובה • למרות דבריו - מסיבת הרחוב בבני ברק בשבת הבאה עדיין צפויה להתקיים

המרגיע הלאומי, אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
המרגיע הלאומי, אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבוקר (חמישי) פורסם בבחדרי חרדים כי "ישראל חופשית" מתכננת לערוך במוצאי השבת הקרובה שלוש הפגנות בירושלים, באר שבע ותל אביב במחאה על החלטות הממשלה בעניין השבת.

אלא ששעות ספורות לאחר הפרסום הודיעו יוזמי המחאה על ביטולה. הסיבה: השרים דרעי וכץ התקפלו והעבודות בשבת הקרובה יתבצעו, "בעקבות ההצהרות של השרים דרעי וכץ, לא נצא להפגין בשבת הקרובה. תודה לכל מי שתכננו להגיע - נצטרך אתכם בפעם הבאה", הסבירו ב'ישראל חופשית'.

עם זאת, מעל ל-1300 צעירים וצעירות כבר הודיעו על כוונתם להשתתף ב"מסיבת רחוב בבני ברק" - הפגנת מחאה נגד הנציגים החרדים, והם צפויים לקיים אותה בשבת הבאה. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רעיון ההפגנה עלה על ידי ישראל חופשית אך מי שהחל את זה אלו פעילים אחרים, שעדיין ממשיכים להתארגן לקראת הפרובוקציה.

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר כי "בסופו של דבר החילונים הם אלה שיחליטו איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נאכוף על אף אחד מה לעשות. אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית, יהודית אמנם, אבל חילונית".

לדברי דרעי, "אין לנו עניין לחולל משברים. אנו מבינים שאנו לא חיים במדינת הלכה, טרם הגענו לימות המשיח וטרם הגענו למצב האידיאלי שבו כל עם ישראל מבין מהי מהות השבת. לא פניתי ולא לחצתי על השר חיים כץ בעניין העבודות בשבת. צריך לעשות מה שחייבים ובאמצעות עובדים לא יהודים, ואני סומך שזה ייעשה".

הנה מתברר כי למרות המהלומות שחוטף דרעי מבית, וכפי שנחשף קודם לכן ב"בחדרי חרדים" - דווקא במגזר החילוני הוא מקבל תמיכה, ודבריו גררו לביטולן של ההפגנות האנטי חרדיות ולהסטת חיצי המאבק מהמגזר החרדי.

"לא הציבור החרדי הוא הבעיה ולא אליו צריכה להיות מופנית אצבע מאשימה. אתם יודעים מה, אפילו לא חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות אשמים בסגירת הרכבת והמרכולים בשבת. מי שאשמים הם נציגי הציבור החילוני והמסורתי בישראל - אלו שמשתמשים בסטטוס קוו כחומר בידי היוצר. הם נמצאים בישראל ביתנו, בליכוד, ביש עתיד, במחנה הציוני. לפני הבחירות הם אומרים דבר אחד, ושימו לב שהשבוע כמעט כולם שתקו", הדגישו ב'ישראל חופשית'.
אריה דרעי הפגנות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד