ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסיקריקים החשודים הפנו את גבם לשופט ופצחו באמירת תהילים

ביהמ"ש האריך את מעצרם של 3 הסיקריקים החשודים בתקיפת רב העיר קריית גת, הרב משה הבלין, עד ליום ראשון. מבוכה נרשמה במהלך הדיון כאשר השלושה הפנו את גבם לשופט ופצחו באמירת תהילים: "לא מכירים במדינה ובבית המשפט"

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם של שלושת הסיקריקים מבית שמש החשודים בתקיפת רב העיר קריית גת, הרב משה הבלין, עד ליום ראשון. השלושה חשודים כי פרצו לבית הרב והפרו את הסדר בביתו, זאת על רקע תמיכתו בסוגיית גיוס בני הישיבות.

מבוכה נרשמה במהלך הדיון כאשר השלושה הפנו את גבם לשופט ופצחו באמירת תהילים. שניים מהחשודים סירבו להזדהות בפני המשטרה ובית המשפט והם זוהו רק לאחר מכן באמצעות טביעת אצבע.

העצורים, עם הבאתם בפני השופט אמיר דהאן בבית משפט השלום באשקלון, סירבו להכיר בביהמ"ש. אחד העצורים, מנחם מנדל ראובן טעפ, בן 27 מבית שמש, הפנה את גבו לשופט ואמר "אנחנו לא מכירים במדינה שמתנגדת לחוקי התורה. אני לא מסתובב כי אני לא מכיר בבית משפט זה".

גם השניים הנוספים, שבשעת הדיון בבית המשפט טרם זוהו, לא הכירו בבית המשפט. אחד מהם אמר תהילים והתעלם מבית המשפט, בעוד השני חזר על דבריו של טעפ ואמר: "אני לא מאמין בבית המשפט הציוני, זה לא בית משפט שמתנהל על פי חוקי התורה. מה שיגיד לנו הרב שלנו - אנחנו נעשה". בעקבות כך, בית המשפט שיחרר את עורכי הדין מהסנגוריה הציבורית מהייצוג.

לשלושה הוסבר כי הם חשודים בקשירת קשר לפשע, פגיעה בפרטיות, איומים והסגת גבול. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בארבעה ימים. בזמן שהשופט הסביר להם את זכותם לשאול את חוקר המשטרה, הם אמרו תהילים בשירה ובקול.

השופט התרשם כי השלושה מבינים את סיבת הבאתם בפניו. "מדובר בפרשיה המערבת בתוכה יסודות אידואולוגים ברורים, כאשר המשיבים ואחרים נכנסים לתוך ביתו של אדם בכפייה, צועקים, מקללים וברקע גם נמצאים איומים" אמר השופט דהאן.

בנוסף, ביקש השופט מנציגי המשטרה לבחון חלופת מעצר: "חלופה כזאת הייתה נשקלת בחפץ לב וברצון, אם הייתה מוצעת. אך ממנהגם של המשיבים בבית המשפט עולה כי אין בדעתם לציית לתנאי שחרור כלשהם". בעקבות כך קיבל השופט את בקשת המשטרה במלואה והאריך את מעצרם של השלושה עד ליום ראשון בשעה 12:00.

לאחר שהוארך מעצרם, אחד העצורים שסירב להזדהות פנה לבית המשפט: "אני מבקש, אם הרב יגיד שאם אנו מזדהים אנחנו משתחררים. בית המשפט מדבר על ערבות ועל ערבים, אם הרב יחליט שהוא שולח ערבות ונותן לנו אישור...". בשלב זה הוא 'התקפל' וביקש שעו"ד מטעם הסנגוריה הציבורית ייצג אותו.

לאחר שהוארך מעצרם, הובלו השניים שסירבו להזדהות לתחנת המשטרה, שם נלקחו מהם טביעת אצבעות. בבדיקה מהירה התבררה זהותם; שלמה ויספיש ויהודה לייב זילברברג מבית שמש. הראשון, היה עצור מספר פעמים ובין היתר נעצר ב-2012 בחשד לתקיפתו ובהטרדתו של חייל חרדי המשרת בצה"ל.
הרב הבלין בית המשפט סיקריקים בית שמש גיוס לצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד