כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הנגב מתפתח: חידושים במוסדות 'בבא סאלי'

נמשכת תנופת התפתחות מוסדות התורה על שמו של סדנא 'בבא סאלי' בכל אזור הדרום. את שנת הלימודים הנוכחית פתחו עם למעלה מאלף תלמידים בכלל המוסדות, שהגיעו ביחד עם הוריהם לקמפוסים המפוארים של מוסדות החינוך ע"ש בבא סאלי זיע"א ושעומדים בנשיאותו של האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא

הנגב מתפתח: חידושים במוסדות 'בבא סאלי'

נמשכת תנופת התפתחות מוסדות התורה על שמו של סדנא 'בבא סאלי' בכל אזור הדרום. את שנת הלימודים הנוכחית פתחו עם למעלה מאלף תלמידים בכלל המוסדות, שהגיעו ביחד עם הוריהם לקמפוסים המפוארים של מוסדות החינוך ע"ש בבא סאלי זיע"א ושעומדים בנשיאותו של האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא.

גולת הכותרת היתה פתיחת הזמן במכינה לישיבה לבני עליה שהוקמה השנה ע"י הנהלת המוסדות, ועל הקמתה וביסוסה טרחו ראשי המוסדות במשך כל חודשי הקיץ. בראשות המכינה עומד הרה"ג יצחק בן שיטרית שאף מוסר שיעור יומי בעיון במסכת הנלמדת, מסכת קידושין. מנהלה הרוחני של הישיבה הינו הרה"ג משה גבאי שאף מוסר שיעור יומי בבקיאות, במסכת סוכה.

דגש נוסף הושם על לימוד ההלכה בעיון כאשר את השיעור היומי בהלכה ימסור הרה"ג יניב דהן, אשר רמו הולך לפניו והינו מחשובי הרבנים והמו"צים בדרום בכלל ובנתיבות בפרט. כ"כ הושם דגש על לימוד חמשה חומשי תורה לפי סדר הפרשיות כאשר את השיעור היומי מוסר הרה"ג יואל חברוני.

במהלך זמן קיץ האחרון נכנסו העוסקים במלאכת הקודש ביחד עם מנכ"ל המוסדות הרב גואל ועקנין לבתי מרנן ורבנן גדולי ישראל כדי לקבל עצה והכוונה באשר למבנה השיעורים וסדרי הלימוד במכינה לישיבה. גדולי ישראל הרעיפו בדברי שבח על היוזמה הברוכה ואף הגדילו להסביר כי יש הבדל גדול בין בחור שמגיע לישיבה מכתה ח' לבין זה המגיע ממכינה לישיבה, שאז ההכנה שלו לקראת הלימודים בישיבה ואופן ההתנהלות שלו כבן תורה הם נעלים יותר גם בפן הלימודי וגם בפן החינוכי.

לטובת בחורי המכינה הוכשר בית מדרש חדש ומפואר, כדי לספק לבחורים את התנאים הטובים ביותר שיוכלו להתעלות בלימוד התורה ובהכנה אמיתית להמשך דרכם בעולם התורה. דגש נוסף ניתן על הכוונת הבחורים ללימוד עם חברותא כאשר מידי סדר שלישי ילמדו הבחורים בחברותא עם טובי האברכים בעיר שיכינו איתם את השיעור, כפי שנהוג ומקובל בעולם הישיבות הקדושות. כ"כ יזמו בהנהלת המכינה נוהג שמידי שבוע יגיעו רבנים ומגידי מישרים למסור שיחות חיזוק בפני הבחורים.

בכנס הפתיחה של המכינה השתתפו ונשאו דברי חיזוק בניו של האדמו"ר, הרב יהודה אביחצירא, הרב משה אביחצירא והרב יצחק אביחצירא שדיברו בפני הבחורים על חשיבות התקופה ותחילת זמן אלול, שזה הזמן הראשון מידי שנה ובאמצעות הגברת הלימוד בזמן אלול ניתן להגיע ולעלות מעלה בתורה וירא"ש. אורח הכבוד היה רב הקהילה, הגאון רבי שמואל מונטג.















בבא סאלי נתיבות מכינה לישיבה הבבא ברוך שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד