כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בהלה בינלאומית: ניסוי גרעיני חריג ומוצלח של צפון קוריאה

המדינה הנשלטת בידי הדיקטטור קים ז'ונג און ערכה הלילה ניסוי גרעיני בהיקף של לפחות 20 קילוטון • זעם במערב ובמדינות השכנות • יפן ודרום קוריאה גינו בחריפות, ארה"ב הצטרפה • רק לפני שבוע ערכה פיונגיאנג ניסוי בליסיטי

קים ז'ונג און. צילום: רויטרס
קים ז'ונג און. צילום: רויטרס

מדינות המערב מבוהלות: קוריאה הצפונית ערכה אתמול בלילה (ה') ניסוי גרעיני חמישי שהוגדר על ידה 'מוצלח'.

לפי השכנה המאויימת, קוריאה הדרומית, היה זה הניסוי העוצמתי ביותר של פיונגיאנג, שביצעה אותו למרות הסנקציות הכבדות המוטלות עליה כבר שנים ארוכות ואיומי הקהילה הבינלאומית בנושא.

הפיצוץ גרם לרעידת אדמה בסמוך לאתר הניסוי, בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר, ובעקבותיו חטפה צפון קוריאה גל גינויים - מארה"ב ומשכנותיה יפן וסין. לפי ההערכות מומחים, עוצמת הפיצוץ הייתה בין 20 ל-30 קילוטון.

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה אמרה כי מדובר ב'הפרה בוטה' של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם והתגרות בקהילה הבינלאומית. "הניסוי הגרעיני מוכיח כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פועל בפזיזות וטירוף", תקפה. דובר ממשלת יפן יושייד סוגה אמר כי יפן תשקול סנקציות נוספות נגד צפון קוריאה. "הפיתוח הגרעיני של קוריאה הצפונית מהווה איום חמור על ביטחון יפן", אמר.

רק השבוע גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את הניסויים הבליסטיים של קוריאה הצפונית ואיימה ב"צעדים נוספים" נגד המדינה. זאת לאחר שבתחילת השבוע שיגרה קוריאה הצפונית שלושה טילים בליסטיים לים מול חופה המזרחי. השיגורים הגיעו שעות אחדות לאחר פגישת מנהיגי קוריאה הדרומית וסין, בעלת בריתה הדיפלומטית המרכזית של פיונגיאנג, בשולי ועידת המנהיגים G20 בהאנגג'ואו שבסין.
צפון קוריאה ניסוי בליסטי פצצת אטום יפן איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד