י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חיים כץ מתעקש לא להעביר מידע לחרדים על עבודות השבת

חשיפת 'בחדרי חרדים': השר חיים כץ התחמק עד כה מבקשותיהן של המפלגות החרדיות לקבל את רשימת העבודות שייערכו בשבת הקרובה בגלל 'פיקוח נפש' • דובר השר ל'בחדרי': "חלאס שחררו תנושא" • גורם ביהדות התורה: "הממשלה תזדעזע"

כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90
כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90

סערת חילולי השבת ברכבת ישראל: במפלגות החרדיות מאשימים את השר חיים כץ באי מסירת מידע מדויק על חילולי השבת הצפויים בשבת הנוכחית, כך שלא ניתן לדעת האם כל העבודות אכן הכרחיות מטעמים של 'פיקוח נפש'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המפלגות החרדיות פנו לשר העבודה והרווחה בדרישה לקבל את פירוט העבודות שייערכו השבת באישורו, אך עד לרגע זה לא קיבלו כל תשובה מפורטת. גם לפניית 'בחדרי חרדים' סירב דובר השר לתת את הרשימה המדוברת, הגיב באופן מתחמק כי הוא עסוק בהכנות לשבת וביקש "חלאס שחררו תנושא".

ל"בחדרי חרדים" נודע עוד, כי במהלך היממה האחרונה - השר חיים כץ יצר קשר עם הנציגים החרדים ותהה מדוע הם לא ניגשים לשאת ולתת על העבודות בשבת. מסביבת הבכירים החרדים נמסר לו בתגובה כי מבחינתם נאמרה המילה האחרונה בנושא, וכי הם לא יסכימו לאף חילול שבת שאינו 'פיקוח נפש'.

כאמור, למרות בקשתם, כץ בחר שלא להעביר לחרדים את רשימת העבודות, אך הרגיע אותם כי "יהיו מינימום של עבודות בשבת הקרובה", מה שנותר למפלגות החרדיות להמתין לצאת השבת ולשקול את צעדיהם על פי העבודות שיתבצעו בפועל בשבת.

גורם ביהדות התורה מסביר ל'בחדרי חרדים' כי "למרות שאנחנו לא מעוניינים בכך ושקיווינו שמאורעות השבוע החולף ילמדו את שני הצדדים על הצורך לשמור על הסטטוס קוו, נראה כי אין מנוס מפיצוץ שעשוי לזעזע את הממשלה אם הדברים ימשיכו להתנהל כך, וזאת בעקבות התעקשותו של השר כץ השני שלא לשתף את הנציגות החרדית במידע על העבודות בשבת".

לדברי אותו גורם, אם הדברים ימשיכו להתנהל באופן הנוכחי וללא שינוי של ממש, עשויה מועצת גדולי התורה להתכנס ולקבל החלטות חריגות בנושא.

כזכור, אתמול ציין כץ: "בשבת זו ייערכו עבודות אחזקה הכרחיות, על מנת שתנועת הרכבות תפעל כסדרה בצורה המיטבית והבטיחותית ביותר למען כל נוסעיה. ברצוני לציין כי הנחיתי את הנהלת הרכבת לאפשר לכל עובד חרדי או חילוני שלא לעבוד בשבת במידה ואינו רוצה בכך".

שלשום נפגשו ראשי המפלגות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני - וגיבשו דעה בנושא הסטטוס קוו והשבת. בפגישה קבעו הנציגים לעשות הכל בשביל להנמיך את הלהבות ולהסיט את החיצים המופנים אל כיוונו של המגזר החרדי, כמו כן, הוחלט להימנע מלייצר כותרות בעייתיות.
חיים כץ ישראל כץ חילולי שבת עבודות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד