י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה 'כללית': טעות או שבירת חרם 'הפלס'?

חוברת שצורפה לעיתון 'הפלס' מחוללת סערה בשוק הפרסום: ב'אפיקים' מתנערים וטוענים כי מדובר בטעות של מפיץ, אך גורמים בעולם הפרסום טוענים שדברים כאלה לא קורים בטעות - ויש להם גם הסבר מדוע 'כללית' לקחה את הסיכון

סערה 'כללית': טעות או שבירת חרם 'הפלס'?

סערה בשוק הפרסום: מוסף מהודר בשם 'הישגים', 32 עמודי כרומו צבעוניים של קופת חולים כללית, חולק בתוך עיתון 'הפלס', בצעד חסר תקדים שמהווה שבירה של 'חרם הפרסומות' המפורסם שהוטל על העיתון מאז נוסד, בעקבות מכתבם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

המוסף צורף לעיתון יום שישי של 'הפלס', המופץ לכל המנויים אך מחולק חינם בכמה אלפי עותקים בירושלים. לדברי גורם בשוק הפרסום, "כללית נמצאת במלחמת עולם בירושלים עם מאוחדת ומכבי ש'מדברות חזק' בעיר. בשבוע הבא נסגר הליך ה'קפיטציה' שמאפשר מעבר בין הקופות, וכנראה החליטו שם לקחת את הסיכון החד פעמי לצאת נגד המיינסטרים החרדי בתקווה לקושש חברים חדשים מ'הפלג הירושלמי'".

גורם בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'בחדרי חרדים': "בסך הכל כללית היו בסדר גמור, וגם כשכולם ירדו מקמפיינים בגלל ההטרדות הם המשיכו לפרסם ב'יתד' וגם נתנו את אותו אינסרט מדובר בתוך 'קטיפה'. כנראה מישהו עשה פה ניסוי קטן לבדוק מה עוצמת החרם בשטח".

מנגד, יגאל רווח, בעליו של משרד הפרסום 'אפיקים' אומר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בטעות מוחלטת שקשורה לחברת ההפצה. אין פה שום מעורבות של הפרסום".

אלא שלדברי אותו גורם, "הנפקת חוברת כזו בעלות משוערת של עשרות ומאות אלפי שקלים, היא לא דבר שקורה בטעות או בלי ידיעה של מישהו. מדובר בשבירת החרם אחרי 5 שנים ובצעד חמור מאוד".
כללית פרסום הפלס קמפיין חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד