י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: יריביו של שר התורה נפגשו בחשאי

עוד בלייבל'ה: הגיע הזמן - מאיר רובינשטיין התארס • בצל סערת 'כללית' - פעמיים רווח • פיוס ירושלמי בבני ברק, העיתונאים לענייני חרדים חוזרים בתשובה ועמית סגל מנשנש הערינג • וגם: פינת הויז-בוחרים מיוחדת

חשיפה: יריביו של שר התורה נפגשו בחשאי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

חודש אלול החל, ובעוד הבניינים שבתל אביב רועדים, בחר לייבל'ה לבחון את המקור ונסע למרינה בהרצליה. במקום דגים רועדים, תפס לייבל'ה כמה דגים שמנים שהתייצבו להפלגה שערכה סונול לבכירי התקשורת החרדית והדתית. בנצפים: מנכ"ל המבשר מוישי פרוש, מנכ"ל בשבע דודו סעדה, עיתונאי 'יתד' ישראל רוזנר ואפי רצקר, איש המודיע יעקב רייניץ, איש גלי ישראל יוסי בן עטר וכותב הטורים דב אייכלר, איש בקהילה עויזר דרוק, אנשי שיווק מכלל התקשורת המגזרית והזמרים אלי הרצליך ומנדי ג'רופי.

העיתונאים נהנו משיט (למעט אלה שחמקו בתחילה, או יענקי מייזליש מקול ברמה שחיכה על החוף בסבלנות אופיינית), התפנקו בהערינג וצ'ולנט, וקינחו בכרטיס תדלוק (50 שקל בקושי מכסים את הדרך להרצליה, לתשומת לב סונול) ובמארז דיסקים. על המלאכה ניצחו אנשי אגס-בראשית, ובראשם רוחמי כהנמן, נחום בנדיקט והיחצ"נית אהובי שוירץ.

יום קודם לכן, צעד לייבל'ה יחד עם בני הזוג בנטוב למסעדת רודריגז בהר חוצבים, שם נערך ערב בשרים מפנק עם הזמר יעקב שוואקי ואמן האשליות שימי אילוזיני. המארחים, בני הזוג פכטר, הפתיעו את מנכ"ל OU אבי ברמן שחגג יום הולדת 40 ומחשבותיו נחשפו לעין כל על ידי האילוזיני, לייבל'ה יצא מפוטם כדבעי וגם הצליח לשמור על ארנקו מידיו של הקוסם הותיק.

ובעוד לייבל'ה נהנה מהחיים, כתב אחר באתר הבית, הלא הוא אלי שלזינגר הבלתי נלאה, חבש על הבלוטות' את כובעו השני כמתנדב זק"א והגיע לסייע בזירת האסון בחניון התל אביבי שקרס. בין מציאת גופה להעברתה, נעמד שלייז לסלפי משותף עם הדובר לתקשורת החרדית בצה"ל, שמעדכן בכל דבר לייב.



ואחרי שדרעי האשים אותם בפגיעה בחרדים, הגיע הזמן לבקש סליחה: בשכונת נחלאות בירושלים תועדו השבוע הצמד מהתאגיד יאיר שרקי ואוריה אלקיים יחד עם הקולגה מערוץ 10 עקיבא נוביק מבקשים סליחה בחוץ. לייבל'ה מנצל את ההזדמנות לאחל לאלקיים נסיעה מהנה ובטוחה בארה"ב, אליה המריא השבוע ובה ישהה כשלושה שבועות.



ואילו הטאלנט עמית סגל וחברו הקרוב שמעון ריקלין בחרו לצאת לבני ברק ולטעום קצת מהאוכל היהודי. הצמד סייר במאפיית ויז'ניץ וגם הגיע למעדני זהבה - שם קיבל הסברים מפורטים על המעושנים.



ועוד בענייני צ'ולנט בבני ברק: לאחר שלייבל'ה נרגע קמעה מסערות השבוע החולף, הוא ביקש לשבת בשלווה על צלוחית צ'ולנט וכבד קצוץ. אלא שבמקום שלווה וצ'ולנט הוא מצא את ח"כ יגאל גואטה בשיחה צפופה עם הפוליטי החדש של 'בחדרי' יעקב גרודקה והפוליטי הישן של 'קול חי' איתי גדסי.

לייבל'ה הטה את אוזנו והנה הוא שומע את הבלתי יאומן. גואטה: "תשמע גרודקה, קח ממני עצה לעבודתך הפוליטית, וכן, יגאל גואטה אומר לך את זה, תזכור תמיד כשאתה כותב - שבסוף יש דין ויש דיין, אני לא נחשד בפרומקייט - אבל בזה אני נזהר". ואם זה גואטה כשהוא נזהר, לכו תדעו מה הפסדנו...



ובאותו עניין: גם צעירי הליכוד בבני ברק ממשיכים להביא ח"כים לביקורי ליל שישי בעיר, והפעם הובא סגן השר במעמד שר איוב קרא, ששוקל לאמץ את הקונספט גם לבני העדה הדרוזית.

פינת הפוליטיקה:
שר התורה, הפנים והפריפריה אריה דרעי, ביקר השבוע בבאר שבע – שם הוכתר על ידי הילדים כמחליפו של מרן. המאייר החביב יוסי חיים אימץ תמונה של אוהד צוינברג בשינויים קלים.



ועוד בסיורו של דרעי בבאר שבע, שם הבחין אחד העיתונאים כי כל המצולמים לובשים את העניבות עד החגורה ולא מעבר לה. תופעה שצריך לתת עליה את הדעת. לייבל'ה חד העין שם לב שדרעי הוא היחיד שמאריך, כיאה לשר התורה.



ואילו יועצו לחודשיים של השר לענייני שקופים - הפך לשקוף בעצמו. כך מצא לייבל'ה את איציק אלרוב מנסה לתפוס טרמפ השבוע.



ובינתיים, יריביו המושבעים של דרעי, יו"ר 'יחד' אלי ישי ואיש חברון ברוך מרזל, נפגשו באחד הבקרים השבוע לשיחה סודית במלון רמדה בירושלים. לייבל'ה חושד שהשניים מריחים בחירות באופק.



ואילו האירועים בהם נפגשה צמרת הפוליטיקה החרדית השבוע, היו שמחות החתונה והשבע ברכות לבנו של מחזיק תיק מבני דת בעיריית ירושלים, ישראל קלרמן, שם נרשמה סולחה אגדית עם יו"ר וועדת תכנון ובנייה מאיר תורג'מן. בעבר, השניים התנצחו במילות גנאי כגון 'זבל' ו'מושחת', אך בשבע ברכות הפתיע תורג'מן והגיע, השניים התחבקו ונעשו אוהבים זה לזה.



וקודם לכן, בחתונה שנערכה באולמי הדר דימול, נצפו האיש אשר על הבית ברחוב רשב"ם הרב יענקי קנייבסקי וראש העיר ירושלים ניר ברקת בסוד שיח.



ואילו נציג מקומי אחר של 'דגל התורה', מיכי אלפר החיפאי, ממשיך לככב במאבקו עם ראש העיר יונה יהב, ואף לחולצות הנופש של צעירי המפלגה הגיע.



תחזיקו חזק: מאיר רובינשטיין התארס. מדובר כמובן בראש העיר מאיר רובינשטיין, שהופתע במהלך סיור בישיבה גדולה של קרלין, כאשר מצא בכניסה מודעת מזל טוב לבחור מאיר רובינשטיין לרגל אירוסיו. הראיס המשועשע של ביתר עילית חקר ומצא כי אין כל קשר משפחתי לחתן.



ולסיום, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יצא השבוע לקפריסין לרגל הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת חללי 'צוק איתן'. את המסע ליווה הצלם הצעיר והמצליח שלומי כהן, שסיפק 20 שעות צילום והספיק להסתלף עם גנץ. ללייבל'ה נודע כי כהן ממריא שוב בקרוב, והפעם ליעד אקזוטי במזרח הרחוק.

מן הגורן ומן היקב
רווח כפול מצא לייבל'ה בהשתתפות בבר המצווה לבנה של חמדה לוי, מנהלת השיווק של בנק פאג"י, כשלכד את מנכ"ל אפיקים יגאל רווח יחד עם דוד המארחת ושחקן הסרטים הנודע זאב רווח יחדיו.



בעיצומו של המסע שערכה קהילת המתמידים לציון הבעל שם טוב במז'יבוז ועוד, הגיע גם ישראל אהרן קלצקין - מי שנרדף שנים על ידי הסיקריקים - וביצע השתטחות על ציון סניגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב. לייבל'ה התרגש ומאחל מזל טוב לשרול אהרן על אירוסי הבן שלמה בשעה טובה.



ומי שעסוק בפיקוח על מתפללים, הלא הוא מנדי קוריץ שסיים להתקין מצלמות בבית הכנסת איצקוביץ, המשיך אף הוא עצמו להשתטח בציון ר׳ מיילך מליז'ענסק – ולהתקין גם שם מצלמות.



ועוד בני ברקי שתועד בחו"ל, והפעם בניו יורק הוא אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה, שנצפה מסביר לחברי ההצלה המקומיים על הארגון שהוא מנהל ומשתף עמם דרכי פעולה להצלת חיים.



בכלל, ניו יורק מוצפת כרגיל בישראלים, וביניהם יעקב איזק, היועץ האסטרטגי של השר ליצמן ושל ניר ברקת, וכן איש מירון שדות התעופה והמשטרה שרוליק ורטהיימר.

ומי שלא נדרש בניו יורק, הלא הוא ירח טוקר שלא הרים לבסוף קמפיין עבור המועמד דונלד טראמפ, הסתפק בביקור בבר מצוה שערך הרנטגן בירושלים, שם תיעד בהתלהבות את מרדכי בן דוד בהופעה לצד ילד פלא.



ומקובל אחר, הרב ניר בן ארצי, הגיע השבוע לתפילה במערת הרשב''י במירון לישועת עם ישראל יחד עם כמה מתלמידיו ומקורביו.
צילום: דוברות מערת הרשב''י



לייבל'ה הופתע השבוע כששמע לראשונה על קידושא רבה שנערך בליל שבת, אחרת קשה להסביר את המודעה שנתלתה בבית הכנסת על החגיגה לרגל הולדת בתו של מפיק 'קול חי' דוד קליגר.

פינת ההויז בחור
שורת שמחות נרשמה השבוע אצל ההויז-בוחרים בחצרות החסידות: הערשי הירש, ההויז בחור של האדמו"ר מסאטמר, התחתן בניו יורק, האדמו"ר וצמרת החסידות הגיעו להשתתף.



גם בבעלזא, הבחור יחזקאל מונהייט, ההויז בחור של האדמו"ר, התארס השבוע בשעה טובה. מעמד 'לחיים' נערך בחדרו של הרבי.



בסערט ויזנ'יץ, ההויז בחור של האדמו"ר שלמה שכטר התחתן בשעה טובה.

ואילו בסאדיגורה, העסקן הרב אהרן טירהויז מעסקני החצר, חבק בת בשעה טובה. בשבת האחרונה נערכה שמחת הקידושא רבא בהיכל ישיבת רוז'ין. לצערו של טירהויז האדמו"ר מסאדיגורה שוהה בחו"ל ולא יוכל להשתתף.

פינת המזל טוב
איש העסקים המילארדר החרדי דן גרטלר, חגג השבוע את הולדת הבן ה-11 במספר בשעה טובה. בליל שבת נחגגה שמחת השלום זכר בכולל הגדול של הנגיד 'מורשה ודעת' בבניין בית הכנסת הגדול ברחוב רבי עקיבא בבני ברק ואלפים נהרו לאחל מזל טוב.

שמחה ב'לאומית': אפרים רוזנשטיין מנהל מגזר חרדי בקופת החולים, חבק בת בשעה טובה. שמחת הקידושא רבא נערכה בשבת בבית המדרש סלאנים בעיר אלעד.

ועוד שמחה בלאומית: העסקן ואיש החסד וקרלין סטולין ישראל אהרן בוקשפן, חגג בליל שישי באולמי פאהרנד בבית שמש את שמחת נישואי בנו. לרגל האירוע נתפרו קאפטנ'ס באותה דוגמא לכל משפחת החתן.



ובתחילת השבוע חגגו כל המי ומי במרכז האירועים הדודאים את חתונתו של הזמר ואיש ההצלה נטע שפריי, שמלבד ההופעה בחתונה הביא חיזוק חיצוני - סמט בקאפטן ובשטריימל גבוה. לייבל'ה ביצע גיחה לחתונה ולא הצליח להיכנס בשל העומס, אך לפחות שמע את הביצוע לשיר 'שמח תשמח' ממקהלת האחים ברודערס שעלו בשלושה דורות לשיר.



בשני האחרון גדשו את גן האירועים 'אמרלד' סמוך לבית-שמש מאות אורחים, ובהם זמרים, אמנים, מעבדים, מפיקים, מלחינים, שדרנים, עיתונאים ואנשי תקשורת. הסיבה: החתן - כוכב הזמר המזרחי-חסידי אליקם בוטה, שבא בברית הנישואין עם אושרית סער. בדרך לחופה הפתיע הזמר את כלתו בביצוע מרגש שלו לשיר 'תפילת הכלה' של יעקב שוואקי. בהמשך הערב, נפתחה חגיגה שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, במסגרתה עלו בזה אחר זה לבמה DJ יוסי אזולאי, ענק הזמר התימני ציון גולן, הזמר ונגן הבוזוקי אלירן אלבז, כשאליהם מצטרפים עוד שלל אמנים וחברים מתעשיית המוסיקה שבאו לשמח את החתן והכלה ומאות האורחים.



מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק שלמה קוסטליץ שחגג את הולדת הנכדה, בת לבנו יהודה מאלעד.

מזל טוב גם לחבר מועצת עיריית אשדוד עזרא שור, שהשיא את בנו בבני ברק, בהשתתפות השר ליצמן וראש העיר לסרי שהסתודדו ביניהם.



ברכת מזל טוב לרל"ש רבה של ירושלים הגר"א שטרן - אבינועם קוטשר - שבישר לעם ישראל על לידת בת רביעית: "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו. בשעה טובה הצטרפה למשפחתנו תינוקת קטנה וחמודה. שמה בישראל איילה מנוחה. לאמא ולילדה שלום". התינוקת החדשה נולדה בבית החולים הדסה, הודות לפעילותו הנמרצת של רב בית החולים הרב משה קליין.



הזמר חיים ישראל חגג השבוע במרכז האירועים אווניו בקרית שדה התעופה בלוד את שמחת הברית לבנו, ויקרא שמו בישראל יהונתן. במשתתפים: לב לבייב, ח"כ יגאל גואטה, הסגן האלעדי צוריאל קריספל, הפתח תקוואי אוריאל בוסו, מגיש הבוקר הטרי של מורשת דוד חכם, איש גלי ישראל יוסי בן עטר ועוד.



דוד חיים (דודי) זילברשלג חגג השבוע את שמחת אירוסי בתו, אחותו הצעירה של כוכב הסרטונים מיילך תאגיד זילברשלג, עם החתן אברהם יעקב דרבנרדיקר. מזל טוב.

ולסיום, אריה דרעי ונפתלי בנט, מני גירא ואבי מימרן כבר איחלו מזל טוב לחרדי הצעיר של גל"צ, יוני קדם, שחגג השבוע יום הולדת. לייבל'ה מצטרף ומאחל לקדם קריירה צבאית ותקשורתית מפוארת.
לייבלה שר התורה אלי ישי בני גנץ רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד