ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פינוי החניון הושלם - שש גופות חולצו

בשבת חילצו מתנדבי זק"א ואנשי פיקוד העורף את שלושת ההרוגים הנוספים מהאירוע, ששמותיהם יותרו לפרסום לאחר שיזוהו

צילום: זקא
צילום: זקא

תמו פעולות האיתור והחילוץ של ששת ההרוגים שחלקם הוגדרו עד כה נעדרים באסון קריסת החניון בתל אביב.

חמישה ימים לאחר קריסת החניון ברמת החיל בתל אביב, חולצו במהלך השבת שלוש הגופות הנותרות - ובכך אותרו כלל הנעדרים.

בליל שבת חילצו אנשי יחידת החילוץ של פיקוד העורף יחד עם מתנדבי זק"א את גופותיהם של שני נעדרים, ובמהלך יום השבת אותרה וחולצה גופה נוספת. בסך הכל אותרו וחולצו שש גופות נעדרים.

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של אולג יעקובוב (60) מתל אביב, דניס דיאצ'נקו (28) אזרח אוקראינה, ועאהד אלחאג' (34) מבית רימא. לאחר סיום תהליך הזיהוי יפורסמו שמותיהם של השלושה הנוספים.

‏הערב צפויים בפיקוד העורף להעביר את האחריות על האתר לידי משטרת ישראל.

על פי הוראת רבני זק"א, החיפשים נמשכו גם בשבת. "מי שנפלה עליו מפולת ספק הוא שם ספק אינו שם, ספק חי ספק מת.. מפקחין עליו את הגל" יומא (ח,ז):. הרב יעקב רוז'ה, חבר מועצת הרבנות הראשית ומומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים המשמש כרבה של זק"א פסק למתנדבים שימשיכו בעבודות האיתור וחיפוש הנעדרים.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הרב רוז'ה בירר ונאמר לו כי אין וודאות שהנעדרים הינם הרוגים וישנם סיכויים שהם בחיים. בעקבות כך הורה הרב שמתנדבים יישארו באתר ההרס בשבת וימשכיו בעבודות האיתור והחילוץ.

במידה וימצאו חי, מה טוב. גם באם ימצאו אדם מת, הרב יעקב רוז'ה פסק כי יעלו אותו אל מחוץ לבור החניון לאוהל המשטרה, אך משם לא יטלטלו אותו.

החל מיום שני, במשך חמש יממות של עבודה רציפה, כוחות פיקוד העורף מחטיבת החילוץ וההדרכה, יחידת החילוץ הארצית וצוות מיחידת "עוקץ" בשיתוף מתנדבי זק"א מיחידת פיקוד העורף פעלו לחילוץ והענקת טיפול רפואי ללכודים ולנפגעים באירוע. כ-500 חיילים וקצינים חילצו 10 לכודים מההריסות, בעזרת מגוון רחב של כלי עבודה מתקדמים וייחודיים הכוללים ציוד חילוץ, רפואי ולוגיסטי.

מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק, סיכם: "מזה שישה ימים כוחות רבים מחטיבת החילוץ וההדרכה ויחידת החילוץהארצית, בסדיר ובמילואים, פועלים להצלת חיים באתר ההרס. היום הסתיימה הפעילות עם חילוץ הלכוד האחרון מההריסות, לצערנו ללא רוח חיים. אנו משתתפים בצער משפחות ההרוגים. נמשיך לסייע באירועי אסון בכל עת שנידרש ולהוות גורם מקצועי בתחום החילוץ וההצלה".

מפקד מחוז דן, אלוף-משנה אמיר אולו, אמר: "כמפקד פעילות החילוץ וההצלה באתר ההרס אני יכול לומר בפה מלא שפעילות הכוחות בשטח הייתה יוצאת דופן. כ-500 חיילים וקצינים עבדו במסירות בכל שעות היממה, תוך שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר שברשותנו ויישום ניסיון מבצעי ומקצועי רחב. במהלך כל האירוע לקחו חלק במבצע כוחות רבים מארגונים שונים. פיקוד העורף ימשיך לעמוד במשימותיו בעתיד, להתאמן ולהיות מוכן לכל סיטואציה".
חילוץ חניון תל אבי קריסה גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד