ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הגוי צילם: מתנדבי זק"א אלתרו שולחן שבת

תיעוד מרגש מהריסות החניון בתל אביב: מתנדבי זק"א פתחו שולחן שבת מאולתר ושרו זמירות, כשהמתנדבים הנכרים מסתכלים בהתפעלות

הגוי צילם: מתנדבי זק"א אלתרו שולחן שבת

בעקבות הוראת רב, מתנדבי זק"א פעלו גם השבת בפינוי הריסות החניון שקרס בתל אביב - בתקווה שנכזבה למצוא אות חיים. בליל שבת 'פתחו שולחן' בקרקעית החניון, עם בשר ודגים וכל מטעמים, כאשר אחד המתנדבים, גוי, שהתרגש מהמעמד - תיעד אותו.

כזכור, לאחר חמישה ימי עבודה מאומצת של חיילי יחידת חילוץ בפיקוד העורף יחד עם מתנדבי זק"א בפיקודו של חיים אוטמזגין, אותרו וחולצו במהלך השבת שלושת גופות הנעדרים האחרונים באתר קריסת החניון בת"א ובכך הסתיימה עבודת הקודש.

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, אמר: "זו היתה משימה קשה ומורכבת וב"ה הסתיימה במציאת כל הנעדרים שהיו לכודים באתר. במהלך השבת מתנדבי זק"א פעלו בשטח על פי הנחיות הלכתיות שניתנו ע"י יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה".



יהודה משי זהב, יו"ר זק"א שהיה בשבת בשטח עם המתנדבים, אמר: "הייתה שבת עילאית של קדושת השבת, קדושת החיים, וקידוש השם, כשעשרות מחלצים של היחצ"א כתף אל כתף עם מתנדבי זק"א עובדים מסביב לשעון ללא הפסקה במאמץ עילאי להציל חיים ומתן כבוד למת. בין לבין עושים אתנחתא קלה בתוך ההריסות כדי לעשות קידוש וטעימה של שולחן שבת כששירת 'שלום עליכם' מתנגנת בדיבוק חברים של המחלצים, דתיים ושאינם דתיים וגם בהשתתפות של פועלים שאינם יהודים".

יו"ר זק"א סיכם את החיפושים: "דביקות במשימה ומסירותם של חיילי היחצ"א ומתנדבי זק"א ובתחושת שליחות הצלחנו לסיים את המשימה הקשה שנטלנו עלינו".
זקא חניון תל אביב שולחן שבת הצלת נפשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד