י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסיבה לשתיקת החרדים: העבודות צומצמו, ורובן נעשו על ידי גויים

על אף ההצהרות הלוחמניות של הנציגים החרדים בשבועות האחרונים, עם צאת השבת הנוכחית הם בחרו שלא לתקוף את חילולי השבת • בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי עבודות הרכבת צומצמו משמעותית ו-95 אחוז מהעובדים שהועסקו לא היו יהודים

הרכבת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
הרכבת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

גם הבוקר (א') המפלגות החרדיות ממשיכות לגזור על עצמם שתיקה בכל הקשור לחילולי השבת שבוצעו השבת על ידי רכבת ישראל, בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי הסיבה לכך היא שהיקף העבודות צומצם.

כזכור, שעות לפני כניסת השבת, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי המפלגות החרדיות פנו לשר כץ בדרישה לקבל את פירוט העבודות שייערכו השבת באישורו, אך הוא הבהיר כי את הרשימה המפורטת הן לא יקבלו, אך למרות זאת הבטיח להן השר כי "יהיו מינימום של עבודות בשבת הקרובה".

כץ, שלא רצה להרגיז את החרדים אך גם לא את החילונים, מתנהל בטקטיקה של הורדת הנושא מסדר היום, ולכן אינו מפרט אלו עבודות בוצעו השבת ואלו נמנעו.

ואכן, רכבת ישראל חידשה חלקית את עבודות התשתית שבוטלו בשבת שעברה ובמהלך השבת בוצעו עבודות בכשבעה אתרים ברחבי הארץ, ובהן החלפה, שיפוץ והרחבה של מסילות, כשרוב רובם של העבודות בוצעו על ידי עובדים שאינם יהודים.

ביום שישי הכריז השר כץ ב"קול ישראל" כי כל עבודה הכרחית לקיומם של חיים נורמליים - תיעשה גם בשבת, ולא רק עניינים של "פיקוח נפש". אך במבחן המציאות נראה שצימצם משמעותית העבודות.

בנוסף, ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" עולה כי נעשה מאמץ עליון שלא להעסיק יהודים בשבת. אך לכל הצדדים נוח לשמור על שקט בעניין, ועל כן הנתונים אינם מופצים לציבור. גם רכבת ישראל בניגוד ללהיטותה בשבועות האחרונים, לא פירסמה פירוט עבודות.

בסוף השבוע פורסם כי העבודות שתוכננו להתקיים בשבת יהיו לאורך קו החוף במספר מוקדים, בהם עתלית, שפיים, הרצליה ועוד. על פי הפרסומים, עיקר העבודות יהיו סביב תחנות סבידור והאוניברסיטה, באזור הקריות, תחנת לב המפרץ ובין עכו לנהריה, חוף הכרמל, אזור נתב"ג ועוד.

כיוון שעבודות בהיקף מצומצם בוצעו מאז ומתמיד לצערנו ב'רכבת ישראל' בשבתות - החזרת המצב לקדמותו, ולמעשה ל'סטטוס קוו' שהופר מביא את המפלגות החרדיות להרגעה.

כזכור, לטענת הנציגים החרדים בתקופה האחרונה משרד התחבורה הפך את השבת לזמן מתאים לכתחילה לעבודות תשתית, ופעל להרחיב חילולי שבת עד שהגיעו ל-16 ואפילו ל-20 מוקדים בשבת, כשהשיא היה בהפעלת רחפן צילום ומסיבת עיתונאים רהוותנית על חילול השבת בתל אביב.
חילול שבת עבודות הרכבת משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד