ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הצעה דרמטית: קצבאות - רק לבעלי הכנסה נמוכה

ח"כ אלאלוף מכולנו יוזם הצעת חוק מהפכנית הנוגעת לקצבאות זקנה וילדים, על פיה מי שהכנסתו גבוהה - לא יזכה ליהנות מהתמיכה

ח"כ אלי אלאלוף, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ אלי אלאלוף, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

האם קצבאות הילדים והזקנה של 'הביטוח הלאומי' ישולמו רק לבעלי הכנסה נמוכה? ח"כ אלי אלאלוף מ'כולנו' המשמש כיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, מגבש הצעת חוק חדשה ודרמטית, על פיה קצבאות מסוימות של 'הביטוח הלאומי' כגון קצבאות הילדים והזקנה, מענק הלידה ועוד – לא ישולמו לכל אזרח, אלא רק בהתאם לרמת ההכנסה.

אלאלוף נימק את הצעת החוק ואמר בראיון ל'ערוץ הכנסת' כי "חלק מאתנו לא זקוקים לקצבת ילדים או קצבת זקנה. אי־אפשר להתפנק ולשלם לבעלי הכנסות בינוניות ומעלה מענק לידה, קצבאות ילדים וקצבאות קשישים - שלא לדבר על אנשים עם הכנסות ענקיות. יש להם מספיק כסף, הם אינם זקוקים לקצבאות האלה".

לדבריו, ראש מפלגתו שר האוצר משה כחלון הגיב בחיוב להצעת החוק - "תביא נייר עמדה ונתמודד עם זה". זאת על אף שאם החוק יעבור הוא עלול להוביל למחאה ציבורית, בעיקר בקרב בני מעמד הביניים ומעלה.

בנוסף, התייחס אלאלוף למצוקת הדיור בישראל ואמר כי "אני פועל להגדיל את הקמת יחידות הדיור הציבורי, בין היתר באמצעות הקצאה של 2.5% מיחידות הדיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן לדיור ציבורי".

לדבריו של יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, "בעבר הייתי שליח של קרן היסוד בשווייץ. הם שילמו עבורי 5,000 פרנק שווייצי לשכר דירה. מצד שני, בת דודה שלי שכרה דירה באותו בניין בדיור ציבורי ב–1,200 פרנק לחודש. אנו חייבים לעשות את זה גם כאן ולא לבנות 'סלאמס' לשכבות החלשות.

"צריך להגדיל את התקציב לפרויקט שיקום שכונות. יש עשרות אלפי יחידות דיור מוזנחות בסביבה אורבנית חלשה. לא ראיתי שבחוק להקמת רשות להתחדשות עירונית יש תקציב לשכונות חלשות. צריך לפעול ליצירת 'שכונה מתחדשת' - מהלך משולב של שיקום פיזי, חינוכי ותרבותי של שכונות המצוקה", הוסיף.
אלי אלאלוף קצבאות ילדים קצבת זקנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד