כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בסקווירא מתעקשים לסלק את הרבי החדש שהגיע להתגורר בשכונה

בסקווירא נלחמים במתחרה אפשרי? בית הדין וכעת הקהילה, בהודעה לציבור נגד הגעת הרבי מקאסאן להתגורר בסמוך לשכונתם • בשל הפרשייה הקודמת, בה הצית צעיר בית של מפעיל מניין עצמאי, מזהירים "אך ורק בדרכי נועם כדרכינו כידוע"

האדמו"ר מסקווירא
האדמו"ר מסקווירא

בחסידות סקווירא יוצאים בחריפות נגד הרבי מקאסאן שהגיע מפלטבוש להתגורר סמוך לשיכון סקווירא, הידוע בתקנות שייסד האדמו"ר הקודם רבי יעקב יוסף מסקווירא זצ"ל כי השיכון מיועד רק לחסידי סקווירא בלבד.

לאחר שבית הדין של החסידות הוציא בשבוע שעבר מכתב כנגד המעבר של האדמו"ר החדש הרב נפתלי צבי רוטנברג, שהתגורר עד לאחרונה במונסי - השבוע שוב הוציאו בחסידות מכתב של הנהלת הקהילה בו הם מפרטים כי כל מטרת השיכון הוא בקדושה ובטהרה, ומי שיכול להשפיע לעזור - יסייע לקיים רצון האדמו"ר זצ"ל.

במכתב שנכתב בערב שבת האחרונה תחת הכותרת "הבהרה ובקשה" נכתב - "הננו בזה בקוצר אמרים בנוגע מה שנעשה לאחרונה לצערנו בניגוד למטרת השיכון ויסודותיו, ואך למותר להגיד עד כמה העניין צר לנו מאוד, להיות שזה מפריע בעליל רצון-קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר זצוקללה"ה אשר הקים ובנה השיכון בקדושה ובטהרה מתוך מסירות נפש ממש במטרה זו שיהיה המשך לקיום המקום הזה.

"אמנם אנו סמוכים ובטוחים ששארית ישראל לא יעשו עוולה ולא ירצה איש שיהיה חס ושלום חלק ושייכות לאבד יסודות קדושות כאלו, ואדרבה זכות גדול למי שיש לו יכולת לעזור ולסייע ולהשפיע בכל הקשור לכללות עניין זה כדי שנוכל להמשיך לקיים רצון קדשו".

יחד עם זאת, בעקבות מקרה 'המצית' - הפרשה הקשה בה בחור מהחסידות הצית בית של חסיד אשר הפעיל מניין אחר בעיר, בחסידות מבהירים כיצד לנהוג הפעם. "דבר שפתיים אך למחסור שכל רצונינו ובקשתינו היא לעזור ולסייע "אך ורק" לסדרו על מי מנוחות ובדרכי נועם כדרכינו כידוע", וכאן בהדגשה נכתב במודעה הרשמית, כנראה כדי למנוע מצעירים לבצע מעשה בפועל בעקבות עמדת החסידות, "ולא חס וחלילה באופנים אחרים בשום אופן".

את המכתב מסיימים בסקווירא - "ובוודאי נזכה שזכותו הגדול והקדוש יגן על כל המסייעים, וימליץ על כל המסייעים, וימליץ טוב בעדיהם להתברך בגשמיות וברוחניות בכתיבה טובה ושנת גאולה וישועה".



סקווירא קאסאן פלטבוש שיכון תקנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד